Dezgust și dileme


Planul nostru inițial era să lăsăm România în urmă și să ne vedem de viață pe alte meleaguri. Dar asta ar fi presupus amânarea copilului cu vreo 2-3 ani, iar noi chiar ne doream unul cât mai degrabă. Așa că am decis să mai vedem ce și cum cu plecatul. Pentru cei care încă n-au aflat, o să fiu tătic.

De cum am aflat, s-a trezit în mine un instinct. Nu știu cum să-l numesc, dar mă face să fiu tot mai dezgustat de țara în care băiatul meu se va naște. Și când zic țară, nu mă refer la locație ci la specimenele care o populează și cele care o conduc. Iar atunci când îți îndrepți atenția asupra statului român, n-au cum să nu-ți sară în ochi multele bube pe care acesta le are. Și pe zi ce, parcă intenționat, te împinge să-l disprețuiești din ce în ce mai mult, transformând anumite bube în cancer metastatic. Unul din cele mai recente cazuri: anularea a zeci, sute, poate chiar mii de interceptări și filaje făcute de SRI pentru toate structurile de anchetare penală, de către Curtea Constituțională, pe motiv că SRI-ul n-are același statut ca DNA, DIICOT, etc. Nu vreau să intru în motive, că personal, mi-e clară treaba.

Ce mă uimește pe mine, e standardul dublu aplicat în cele ce urmează. În urmă cu un an și ceva la spitalul Victor Babeș din Timișoara, un părinte decide că saloanele arată de tot căcatul și se implică în renovarea lor. Ideea lui prinde, mai multă lume se alătură și în final, 12 saloane sunt renovate. Este o reacție firească, știut fiind faptul că statul n-are fondurile necesare pentru salariile personalului, darămite să renoveze ceva. Totodată e o lecție de civism. „Nu mai aștepta după stat, fă și tu ceva!”

O altă reacție firească au avut-o niște săteni din județul Iași, sătui să aștepte 10 ani!!! ca cineva de la direcția județeană de drumuri să repare naibii drumul în care își rupeau mașinile roțile și bicicliștii gâtul, care au turnat beton în gropile din asfalt. Complet ireal, aceștia s-au trezit chemați în instanță, pe numele lor fiind deschise dosare penale! Lecție de civism din partea statului. „Nu te mai băga tu peste șpăgile noastre că te ardem, ‘te-n mă-ta!”

Unde începe și unde se termină legalitatea unor astfel de acte? De ce unii au fost lăudați, iar ceilalți s-au trezit anchetați penal pentru aceeași faptă? De ce să n-am eu dreptul să fac/repar ceva, dacă statul nu vrea sau nu dispune de fondurile necesare? Cât de imbecil poți fi ca stat, să nu accepți ajutor de la cetățeanul exasperat de proasta ta gestiune?

Văd că atât DNA-ul cât și DIICOT-ul anunță că vor să-și pună fiecare pe picioare câte un serviciu tehnic de interceptări pentru a suplini gaura lăsată de CCR. Împreună au nevoie de circa 30 de milioane de €. Sumă care e musai să vină exact de la politicienii pe care aceste două structuri i-au luat la ochi. Prin urmare, o să primească fix-pix cariciu în brațe.

Cică e ilegal ca noi, simpli cetățeni, să facem o chetă pentru a ajuta aceste două organe să strângă fondurile necesare pentru achiziționarea aparaturii și a softurilor. Dar e legal să cumperi și să donezi aparatură medicală spitalelor aflate în imposibilitatea financiară de a face acest lucru. Unde, căcat, e logica?! Pentru că în ambele cazuri e vorba de viața cetățeanului de rând.

Un gând despre &8222;Dezgust și dileme&8221;

  1. Mihai B. zice:

    Da…sincer și eu aveam un plan similar…termin liceul și mă car naibii de aici. Cu toate acestea, m-am răzgândit. Dacă toți or să plece, ce o să rămână din țara asta? Fiare vechi? Nici măcar. Așa că vorba românului, „fie pâinea cât de rea, tot mai bine-i în țara mea”. ”Om răzbii noi până la capăt” la un moment dat.

Dă-ţi şi tu cu părerea

