Locurile de parcare și „proprietarii” lor


Se făcea că eram în toamna trecută și numai ce m-am întors cu mândra de la Auchan. Portbagajul era plin de plase cu diverse. Mă parchez pe singurul loc liber din cele 14 de parcare existente pentru cele 3 scări și mă gândeam cu groază că o să trebuiască să fac două sau chiar trei drumuri până sus. Nici n-apuc să deschid bine portbagajul că și apare o tanti:

– Rămâneți parcat aici? mă întreabă de-a dreptul mirată.

– Da.

– Că vine soțul imediat cu mașina…

– Așa, și?!

– Păi e locul nostru de parcare!

Știind că nu există așa ceva în Sângeorgiu de Mureș, o întreb sec:

– Plătiți impozit pe el la primărie?

– Știam că asta o să întrebați.

Cu o muie plină de lehamite, femeia continuă:

– De 20 de ani e locul nostru și o lege de bun simț între vecini zice că îi…

Am simțit că de mai continuă, o trimit în origini de urgență, așa că i-am tăiat-o scurt:

– Bun simț între vecini?! Bunul simț între vecini ar trebui să-ți spună ție că dacă te-ai folosit de-un loc comun 20 de ani, ai putea să nu ai atitudinea asta de căcat atunci când se parchează și altcineva pe locul ăsta. Nu ți-au ajuns 20 de ani?!

Mândra o început să mă tragă de mânecă pentru ca știa că-mi sărise siguranța și eram predispus să mă lupt cu pizda  asta și bărba-su’ până-n pânzele albe.

– Mircea, hai să ne parcăm la biserică ( la 100 de metri de bloc).

În clipa aia, în ochii lu’ tanti chizdulici, am văzut o sclipire de îngâmfare și satisfacție.

– NU! Dacă vrea să mă parchez altundeva, să-mi facă dovada că plătește impozit pe locul ăsta de parcare! De ce, pula mea, m-aș duce eu să parchez la dracu’ în praznic?! Să meargă ea și bărba-su’!

O plecat aia de acolo cu frâna de mână trasă, bombănind printre dinți. Mândra era și ea extrem de nervoasă.

– Bine că te cerți cu vecinii mei! Că eu îi cunosc de mică și mai trebuie să dau ochii cu ei.

– Eu îs de vină că ei sunt nesimțiți?!

– Dacă o să ne zgârie mașina? Știi că la Andi i-o zgâriat mașina că s-o parcat pe locul ăsta? Și era doar în vizită la mine…

– Atât îi trebe! Ea n-are mașină? Și eu n-o să mă opresc la zgâriat.

Adevărul e că-mi crescuse tensiunea când am auzit ce i-au făcut la Andi și, într-un fel, chiar îmi doream să-mi zgârie și mie mașina. Aveam motiv să le sparg toate geamurile la Clio.

– Și în plus, de ce dracu’ le mai iei apărarea dacă i-au zgâriat mașina la Andi?

O fost întrebarea cu care am încuiat-o. Rare-s momentele astea și ale naibii de prețioase.

 

2 gânduri despre &8222;Locurile de parcare și „proprietarii” lor&8221;

  1. vacamica zice:

    ba frate numai la noi in romania se intampla de astea felurii , exact aceasi poveste si la mine in cartier , dar mai nou primaria a facut parcari cu plata si in caz ca ati parchezi masina si vine omul acasa tiai cam supto ca doar acuma plateste ptr locul de parcare !!!!

Dă-ţi şi tu cu părerea

