Presă şi presă


Deşi e motivul principal pentru cele ce vor fi scrise mai jos, nu vreau să intru din nou în a explica de ce şi cum. Pur şi simplu sunt prea obosit de întrebare ca să mai răspund. Simplist, situaţia ar sta cam în felul următor. Pe malul Begăi a dispărut o echipă de fotbal cu o tradiţie de 90 de ani. Poate nu s-a consemnat oficial decesul, dar ea se află în moarte cerebrală şi din clipă în clipă, se aşteaptă ca „doctorii” să oprească aparatele. În locul ei, 2 alternative. Una fiind echipa Institutului Politehnic, cealaltă o inginerie politică încropită pe moment. În mod natural şi absolut firesc ( nu toţi oamenii gândesc la fel), comunitatea polistă se împarte, în mare, pe 3 categorii: ASU, AC Recaş şi „Fularu’n cui”.

Ca un om ce-o ales ASU, adică să se pişe direct în bătaia vântului roşiatic uselist,  ştiam că va urma un drum anevoios, plin de obstacole. Atât sportive cât şi politice. De ce şi politice?! Păi câtă vreme oamenii care se regăseau în echipa decedată nu acceptă proiectul politic, ai o problemă serioasă la capitolul identitate. Şi cel mai eficient mod în a-ţi rezolva problema e să-i discreditezi. Moment în care ziariştii cu trăsături demne de cea mai veche meserie existentă devin esenţiali.

Cum spuneam, mă aşteptam la aşa ceva. Ce nu am anticipat însă, a fost momentul declanşării acestui asediu mediatic. Personal, credeam că va veni în clipa în care ASU va intra în contact cu liga a 3-a. Dar parcă e mai simplu să-i dai lovitura de graţie unui adversar în timp ce el se ridică de la sol, pentru că îi este mai greu să se apere. Note to self: ai cam uitat jocul de şah. Aşadar, în presa locală, a început o campanie cu iz marxist împotriva celor care susţin ASU. Dau doar câteva exemple: Sasu în debanat.ro, tot Sasu ( aici o driblează inteligent atacând frontal un personaj cu scopul de a faulta serios întreg proiectul) şi Radosav cu teza-i despre Papagalii de serviciu ( hoţul strigă…). Ar mai fi şi Ino Ardelean, dar logica dânsului mi se pare demnă de Păcală, nicidecum de jurnalist. „Dacă ai făcut o greşeală cândva, de ce să nu o faci din nou?!”. Clasic Svejk. Trecem peste. Ah, da. Era să uit de televiziunea lu’ Stelu Iordache ce nu nu are loc pe frecvenţă de „huliganii” de la ASU.

Având în vedere nivelul, mult sub cel al mării, pe care îl are presa din zilele noastre, în care documentarea, analizarea sau investigarea sunt rara avis, parcă nici nu mă surprinde domnul Sasu. Avânt ironic, retorică şi deţinător de adevăr absolut. Nimic mai simplu şi mai plictisitor. Dar parcă Eugen Sasu nu-i chiar aşa rău, de-l aşezi lângă Dan Radosav. Articolul său cu papagalii e cel puţin hilar în prima parte. „Şefii de galerii care decid primul 11”. Dacă e să ne raportam la ce se întâmplă în Argentina atunci până şi eu aş fi înclinat să-i dau dreptate. Dar să susţii că aşa ceva se petrece la Timişoara… trebuie să-ţi fi uitat prin portofel simţul ridicolului. Personal, cred că era mult mai credibil dacă afirma: „Într-o vizită scurtă pe planeta noastră, klingonienii m-au rugat să mă implic în pacea mondială, ca reprezentant din partea lor”. Probabil că aş fi rămas amuzat de aberaţiile dânsului, dacă nu s-ar fi aruncat într-o mare de insulte la adresa unor oameni despre care, în fond, nu ştie absolut nimic. Tot ce ştie merge pe principiul „fiindc-aflase dintr-o carte”. Toţi sunt lipsiţi de activitate neuronală, slinoşi, agramaţi, etc. Dar ca să-l citez: ” Cum scrie cineva ceva despre “micuţa gaşcă, de uşor spre consistent pestilenţiabilă”, postacii sar ca arşi şi, folosind un limbaj de mahala şi extrem de violent, atacă.” Şi-atunci mă întreb ( retoric, desigur) care-i mai postac dintre noi? Consider că nu limbajul de mahala sau cel elevat e chintesenţa ci mesajul pe care-l transmiţi. Ori câtă vreme ataci gratuit un grup de oameni cu care n-ai intrat vreodată în contact, doar de dragul de a o face ( sau pt că te-a plătit cineva) îţi proiectezi imaginea de caracter mărunt, ranchiunos, infect.

 

Dar să nu credeţi că totul se va opri aici. Vor urma şi alte atacuri, la fel sau poate chiar mai mârşave. Nu-mi rămâne decât să zâmbesc. Amar. Pentru că foarte mulţi oameni chiar cred cuvintele reproduse de aceste caractere… În viaţă nu trebuie să ai coloană vertebrală, identitate proprie sau raţionament. Tebuie să stai capră, să sugi ţâţa care îţi e pusă-n gură şi să mulţumeşti pt asta. Altfel, „scursura societaţii” îţi e tatuat în frunte!

Ah, da! Îmi mai rămâne ceva. Să nu renunţ!

 

 

12 gânduri despre &8222;Presă şi presă&8221;

  1. Polist zice:

    ASU atrage , asta e problema , in liga a V-a merge mai multa lume decat pe DP . Lumea nu are somn din cauza asta , dar ei trebuie sa stie acesta e doar inceputul.

  2. dan radosav zice:

    Dragul meu, ar fi indicat sa citesti ce am scris, nu ceea ce crezi tu ca am scris. Nu m-am adresat deloc la membrii galeriei, care-mi sunt dragi, fiind, de departe cei mai frumosi din tara. M-am adresat exclusiv postacilor anonimi, cei care-si dau cu parerea fara sa aiba un minimum bun-simt si sa se semneze. Atat. Eu am incercat duminica sa-i invit, prin intermediul domnului Cristi Brancovan, pe toti liderii ge galerii la o discutie, la TV… si am inceput sa fiu injurat de postaci anonimi, desi era limpede ca vroiam sa-i determin sa gaseasca o cale de mijloc, care sa readuca Timisoarei si Romaniei in prim-plan cea mai frumoasa galerie. De aici si pana la ineptiile pe care le aud acum… e cale lunga. Din suflet, iti si va doresc sa rameti fideli echipei pe care o iubiti si, de ce nu, mai putin revolutionari, mai ales atunci cand chiar nu aveti dreptate, cand denaturati spusele unui om neconflictual. Bafta!

  3. Miştotică zice:

    @Deea mersi.
    @Polist rămâne de văzut cât de mult atrage sau nu atrage ASU. Noi trebuie să ne vedem de drumul nostru şi să încercăm să dăm cât mai puţină apă la moara lor.
    @dan radosav cam contradictoriu ce-mi spuneţi cu ce am citit. Şi pe mine mă irită extrem de mult postacii, în special ăia de partid. Dar fiecare are dreptul la o opinie, nu-i aşa?! Ori câtă vreme lăsaţi liber la comentarii, trebuie să vi le asumaţi şi pe cele negative.

  4. dan radosav zice:

    @mistocica – de ce e contradictoriu? eu cred ca am fost suficient de clar in ceea ce am spus. tocmai de aceea ma mira etichetarea mea, atat de urata. Eu am mai scris, ani de zile, editoriale la ZIUA si la Evenimentul zilei, am fost extrem de acid, dar niciodata nu am foast ata de aspru etichetat. Zau, ca nu merit, dar e dreptul tau sa-ti exprimi punctul de vedere, mai ales ca tu nu esti postac anonim. toate bune!

  5. PastilA zice:

    Felicitari!

    „În viaţă nu trebuie să ai coloană vertebrală, identitate proprie sau raţionament. Tebuie să stai capră, să sugi ţâţa care îţi e pusă-n gură şi să mulţumeşti pt asta. Altfel, “scursura societaţii” îţi e tatuat în frunte!”

    Mai adevarat cred ca nu se putea!

  6. Cristi Brancovan zice:

    Domnule Dan Radosav, nu ma plang eu, ce mi-am luat zeci de injurii saptamana, tot felul de atacuri….mi-a fost rascolita viata si asa mai departe. Dumneata ai intrat odata si aproape ca nimeni nu a observat acest lucru. Am observat de asemenea ca dumneata cauti sa te certi cu noi, dar noi nu suntem curiosi sa ne mai certam. Eu o sa recomand colegilor sa mergem oricand si cu oricine la o emisiune moderata de Adrian Adam. In rest va lasam pe dumneavoastra si pe domnul Stelu Iordache sa se razboiasca politic cu domnul Orza, noi nu suntem curiosi.

  7. Miştotică zice:

    @dan radosav să înţeleg că în articol aţi folosit fotbalul şi lumea sa ca o metaforă? Dacă da ( deşi mi-e greu să vizualizez asta din ce aţi scris), un moment mai prost pt asta nici că se putea.
    Cât despre readucerea galeriei, aflaţi că noi nu am plecat niciunde. Nici din România, nici din Timişoara, şi cu atât mai puţin de lângă Politehnica. Poli a noastră a murit iar noi încercăm să-i redăm acelaşi spirit noii echipe a Institutului Politehnic, cel care a dat fiinţă şi celei născute pe 4 dec. 1921, pe care am susţinut-o şi iubit-o, personal, un sfert de veac.
    @PastilA nu văd pentru ce m-ai felicita. E trist…

  8. Drojdieru anonim zice:

    Recas nu e Poli….dar nici ASU nu e ! Te minti singur daca ai imprsia ca ASU are vreo legatura cu Poli 1921, sau daca ai impresia ca suporterii au infiintat aceea echipa

Dă-ţi şi tu cu părerea

