Spania, în genunchi spre glorie


Aseară am văzut cea mai penibilă prestație într-o nici-nu-știu-cum-să-i-spun destinată publicului. Cu niște bere la îndemână, m-am pus cu tată-miu să ne uităm la Spania – Portugalia. Deși știam că o să fie extrem de plictisitor, mă așteptam ca să văd o oarecare mimare a unui sport numit fotbal. Nu cred că e cazul să mai spun că nici măcar asta n-au făcut cele 2 combatante aseară.

Spania.

Senzația generală la acest Euro a fost că spaniolii plictisesc. Au preluat jocul de pase al Barcelonei, uitând elementul cheie al acestuia. Prin pase ataci! Aseară însă, au demonstrat cu prisosință că-s cei mai jalnici atleți din toată Calea Lactee, refuzând să practice sportul pe care trebuiau să-l reprezinte. Mi-au arătat o singură fază ce se apropie de-un minim al bunului simț fotbalistic. În 120 de fucking minute!!! Să-mi spui că Spania joacă fotbal e similar cu a-mi spune că mă-ta-i virgină. Și să n-aud de statistici cu număr/procentaj de pase reușite că fac alergie! Să lăsăm cunoscătauri consacrați, gen Ilie „expert și-n fotbalul burkino-fasolez” Dumitrescu sau CTP să mânce căcat cu polonicul. Dacă tot faceți statistici, data viitoare să-mi numărați, rogu-vă, și câți greieri au fost ascunși în iarbă raportat la metrul pătrat de gazon de tip covor, în comparație cu câți ar fi fost dacă s-ar fi jucat pe-un maidan obișnuit. Senchiu veri muci!

Portugalia.

Până acuma or bâjbâit-o cu varza, arătând în prea multe momente ca una din cele mai debusolate naționale ale prezentului. Aseară, cu 10 Neputincao și-o pițipoancă pe teren, s-au speriat nejustificat de „puterea ofensivă” a spaniolilor și au preferat să se scarpine în cur 120 de minute, mai puțin Ronalda care a preferat privitul în oglindă în tot acest timp, în așteptarea penalty-urilor.

Mă întreb la modul cel mai sincer, de ce pula calului nu s-or înțeles de la bun început să tragă de la 11 metri și ne scuteau și pe noi de-o labă tristă în direct. Simplu, decent și eficient. Cu siguranță mi-s habarnist când vine vorba despre tactică, scheme relaționale, pase în crucifixu’ mă-sii ș.a.m.d. Dar știu una și bună: aseară fotbalul a fost plecat în concediu! Îmi vreau berea și timpul înapoi!

PS: Să-mi bag pula-n steaua și-n ăla care o venit cu statisticile-n fotbal!

Dă-ţi şi tu cu părerea

