Maşina lu’ dracu’


Dacă tragi bine cu urechea pe la aberaţiile celor din jur, invariabil vei auzi şi povestea cu maşina posedată. Un veritabil mit al erei moderne. Îi maşina aia care îi pusă să te nenorocească. Indiferent cât de bine ai conduce tu, circumstanţele vor înclina mereu balanţa în direcţia ‘tomobilului şi vei face multe accidente. Ce-i drept, şi eu am crezut că-i doar o poveste de adormit copiii la 9 seara, dar am fost lecuit de certitudine.

În urmă cu 4 ani jumate aveam o buburuză de servici. Am observat eu chestii mărunte, cum că nu percutează întotdeauna cum vreau eu, dar am zis că fiind de firmă, o avea dotări lipsă şi poate d-aia face figuri. Într-o seară rece de sfârşit ianuaric, plec în trombă de la semaforul de pe Mihai Viteazu’ colţ cu Pârvan. La Bănăţeana la trecerea de pietoni fiind liber, am continuat accelerarea ca să merg la sincron cu ăla din faţă, dar şi cu ăla din spatele meu. Pe prima bandă ( aia care-i pt ăia ce fac dreapta) eram 5 conserve. Şi din ăştia 5, primul o fost singurul care n-o ştiut că se face verde intermitent pt dreapta când semaforul trece pe roşu pt înainte. Bolovanu’ o frânat brusc. Cel din spatele lui o frânat şi el brusc, al treilea la fel, eu cu toate abs-urile de pe planetă am reuşit să opresc la puţă de furnică de bara lu’ al treilea şi când să zic „phew, ce-am scăpat…” simt o izbitură puternică din spate. Primu’ care o sărit ca ars din maşină o fost ăla din faţa mea. Mă dau şi eu jos să văd ce s-o spart. Evident că eu, fiind făcut sandwich, eram cu pagubele multe. Din senin, pulă ăla cu Golfu ( din faţă) o început să zbiere la mine.

– Hombre, stai chill că ăsta din spatele meu m-o împins în tine.

Văzând că el are doar o zgârietură mică pe bară, i-o luat 1 milion la ăla cu Mondeo ( care o provocat accindentul) şi dus o fost. Eu aveam bara din faţă toată spartă, grilajul şi ochelarul din dreapta ţăndări plus capota uşor îndoită. În spate, bara varză şi haionul lovit bine. Iau asigurarea lu’ ăsta numa’ că aveam o problemă. Era înmatriculată pe Franţa şi implicit, tot de acolo avea asigurarea. După o declaraţie scurtă la poliţie, aflu că Ţiriac e colaboratorul ălora şi mă duc la ei.

– Şiţi, noi şi cu această firmă avem o colaborare, dar nu putem plăti reparaţia până nu avem confirmarea că poliţa celui care v-a lovit chiar este valabilă.

– Şi cam cât durează până primiţi un răspuns?

– Între 2 şi 6 luni.

Văzând că pulele astea o să tragă de timp din greu, am ales să repar maşina pe casco fiindcă aveam nevoie de ea. Mă duc, fac dosarul de daune la BCR şi dup’aia îmi fac programarea la Ford ( eram obligat de casco să merg la ei). Având programarea abia peste o săptămână, am decis să-mi fac treburile prin Tm cu maşina faultată.

La două zile distanţă de data programării iniţiale, mergeam încet pe Daliei. Din senin, un pulică biciclist, cu căştile în urechi, îmi sare direct în faţa maşinii. Trag stânga de volan să-l evit şi intru în ăla de pe contrasens ( nu era sens unic pe atunci). Încerc să o dau la pace cu omu’ în care am intrat, dar el susţinea sus şi tare că trebe să meargă la poliţie, că aşa i-o zis şefu lui ( tot maşină de firmă). Degeaba am încercat eu să-i explic că-i repar eu bara zgâriată. N-avea alte defecţiuni pt că nu aveam viteză. Cred că am intrat cu 25 km/h în el. Dar omu’ pur şi simplu n-o renunţat la ideea cu poliţia. Mergem la poliţie, declarăm ce s-o întâmplat şi poliţaiul îmi zice:

– Predaţi, vă rog, permisul!

– De ce? întreb eu mirat.

– Păi a avut loc un accident şi cum dânsul circula regulamentar, dvs. sunteţi vinovat de producerea lui.

– Da’ omu’ nu intra în mine dacă nu evita biciclistul, zice ăl’ de lângă mine.

– Eu ştiu că nu-i corect, dar legal, sunteţi în culpă, îmi zice poliţaiul.

– Păi şi ce trebuia să fac?! Să dau în biciclist şi să-i rup o mână sau un picior?

– Legal, nu aţi fi avut vreo vină dacă întradevăr v-a sărit în faţă.

Simţind cam ce vrea să insinueze, i-am taiat-o scurt:

– Ce motiv ar fi avut omu’ ăsta să mintă? Mai ales că i-am lovit maşina…

– Îmi pare rău, sincer, dar asta e legea. Veţi avea permisul suspendat 3 luni. Dar puteţi da un test în prima lună pt reducerea perioadei.

Am plecat nervos, cu dovada de 15 zile în mână, direct la BCR să completez dosarul de daune cu farul din stânga. Mutată programarea peste exact 2 săpt, ca să-mi fac treburile cât mai aveam dovada.

Sţiind că urmează ziua în care scot maşina de la reparat, vorbesc cu Roşcatu şi punem planu’ la bătaie. Luăm maşina la 9 şi direcţia Deva că aveam nişte probleme urgente ( de luat nişte bilete la ordin). Toate bune şi frumoase până în Deva. La un semafor, unu’ cu un TIR îmi agaţă partea din stânga. Rezultatul: uşa din spate îndoită, uşa din faţă îndoită bine, spart geamul, ruptă oglinda şi aripa din faţă varză. Asta în ziua în care am scos maşina de la reparat!

Deci, maşina posedată. Mit sau parţial adevărat?

Un gând despre &8222;Maşina lu’ dracu’&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

