Eşecuri, bucurii, dar mai ales eşecuri


E două jumate noaptea şi gândurile mele împrăştiate par a prinde un contur doar pt a se pulveriza din nou în mii de fragmente şi bucăţi rupte brutal din litere. N-am înţeles până acum de ce să vrei şi să încerci nu-i garanţia rezultatului. Îţi propui multe şi realizezi puţin. N-am înţeles niciodată pe deplin din ce cauză. Până acum. Pentru că orice lucru pe care-l faci, are un gram din starea ta de spirit, o fărâmă din ce simţi în clipa respectivă. Probabil din cauza asta, în ultimele 16-17 luni, am început să gafez în toate. Treptat, totul a început să-şi piardă gustul. Puţin câte puţin. Dar sigur.

Uitându-mă la nişte poze, am realizat că asta e ora la care, în mod normal, trebuia să fiu „pe baricade”. Să-mi împătur steagul, să arunc în ghiozdan ceva de ronţăit, să-mi sun prietenii ca să ne întâlnim în puncte fixe gen, „la prefectură-n faţă” sau „în centru la club”, să-mi pun fularul la gât şi să nu-mi uit speranţa acasă. În schimb, scriu nişte rânduri care nu ştiu când sau dacă vor prinde lumina zilei de mâine. Sau oricare alta. „Unde sunteţi, bă?!” e prima frază ce-mi străpunge acid mintea. După care îmi dau seama că nici eu „nu mai sunt”. De ce? Nici eu nu am un răspuns concret.

Poate că m-am săturat de mizeria asta numită generic „fotbalul românesc” de greţoşi gen Iovanovici, Naum, Mironică, Ştucan şi mulţi alţi pseudo-jurnalişti ( termenul corect ar fi lingăi de rating). Poate că m-am săturat să strig „hoţii!” la adresa a două ciume ce oglindesc la perfecţie societatea românească şi nimănui să nu îi pese. Poate că m-am săturat de un ţigan cerşetor de bani publici şi ale sale poveşti cu „lasă-mă să te las”. Poate că m-am săturat să ţin steagul sus şi să văd că pe zi ce trece, rămân tot mai singur. Poate că m-am săturat de borci, becalioţi, piţurci, muţi, scârţari, porumboi, nicuali cu u sau o, de căcaturi cancanistice şi pizde blonde cu -şi nu doar- celebra frază-n gură „îl vrei la steaua?” care-mi sunt vârâte zilnic pe post de ştiri sportive. Poate că m-am săturat de jocurile de culise şi politicile implicate într-o activitate sportivă. Poate că m-am săturat de noul model de suporter român, acid în tastatură mai ceva ca H2SO4, dar mereu absent de la meci. Poate că m-am săturat să văd cum o ţară întreagă percepe un om care flutură un steag ca pe cel mai mare inamic public, doar pt că-i pasă, şi-l vrea răstignit cu proxima ocazie. Poate că m-am săturat să văd tot felul de „fotbalişti” plângând ca nişte fufe smiorcăite că nu şi-au văzut banii ( zeci de mii de euro lunar!!! între noi fie vorba, majoritatea oamenilor abia câştigă atâta într-o viaţă) de o lună sau două. Poate că am realizat în sfârşit un lucru: eu îs ăla nebun, normalitatea mea nu-i sinonimă cu cea a societăţii, iar fair-play-ul, amibiţia şi onoarea n-au ce căuta în vremurile astea conduse, pe faţă, de preamăritul ban, într-o nenorocită de competiţie sportivă!

Îmi întorc privirea către ultima redută, ce încă mi se mai zbate-n inimă, ca ultimele zvâcniri a celui ce-şi dă duhul. Jegul ce-o conduce încearcă să mă mintă sistematic, îi terfeleşte numele prin sute de procese şi ameninţă de 4 ani că pleacă. Da’ du-te şi-n pizda mă-tii, numa’ du-te! Tot ce-ţi doresc e să ai parte de exact ce mi-ai oferit tu: un gram de bucurie şi ochii plini de suferinţă. Politicienii locali, cu a lor parşivitate, în loc să o salveze, vin şi-mi spun: „Las-o să moară! Ce zici de Ripensia?”.

Şi atunci realizez: încetul cu încetul, o parte destul de mare din mine moare. Odată cu ea, şi eu. Ori când eşti pe jumătate mort, orice faci e cam sortit eşecului. Mi-a luat o oră şi 11 minute să scriu 651 de cuvinte. Nu-mi place textul. Nu mi-a ieşit nici de data asta.

Dă-ţi şi tu cu părerea

