Labă tristă ( #romaniiautalent)


Prima şi prima dată când m-am lovit de mega şoul ăsta, o fost un fel de veste pe cale orală. Gen Mioriţa da’ cu link. Nu cred că există om pe planeta asta care să nu fi aflat de galezul Paul Potts şi de-a sa audiţie de la Britain’s got talent. Dacă eşti unul dintre ăia despre care eu cred că nu există, caută cu gugăl „Paul Potts audition”. Aş fi pus link, da’ wordpressu’ pizdii îmi dă eroare.

E un întreg scenariu despre care se poate scrie o carte. Un oarecare galez semi-ştirb, venit de nicăieri, se prezintă pe scenă. Pizdulica, Amanda ( adică un fel Andra.co.uk pt ingoranţii ce trăiesc în .ro ), îl întreabă sec: „Ce ne cânţi azi?” „Operă”. La tăţi tri le pică faţa, mai ceva ca satelitul nord coreean, gândindu-se că-i aşteaptă momente de tortură maximă. Al nost’ oarecare, înghite în sec şi-şi dă drumu’ la voce.  Primu’ care rămâne frapat, e Simon ( originalul pt mustaţă.ro), la care pixul refuză să i se mai învârtă ampulea-n gură. Al doilea, e creţul, la care-i sticlesc ochii la fel ca după o ladă de Johnnie Plimbăreţu. A treia şi cea din urmă, e Amanda, care la un joc de note înalte al galezului, începe să suspine şi să tremure orgasmic în fotoliu.  The rest, as they say, e istorie contemporană. Tipul ajunge în finală şi o şi câştigă, deşi avea concurenţă extrem de puternică, în persoana unei fetiţe cu vârsta formată dintr-o cifră şi o voce de zile mari.

Bun. Am discutat despre asta. Hai să aprofundăm un pic ideea, ca să ne înţelegem. În urmă cu prea mulţi ani, la TVR debuta Surprize, surprize. Fiind câta curios, m-am uitat, şi spre surprinderea mea, am rămas plăcut impresionat. „Deci l-o adus pe omu’ ala din Canada, să-şi vadă mama după 20şi de ani. Oau!” După o săptămână, l-o adus pe unu’ acasă, ce nu şi-o văzut fraţii de 8 sau 9 ani. Lacrimi în studiou, lacrimi în căminele multor români, indiferenţă în mintea mea. Eu pur şi simplu eram rece ca luceafărul lui Eminescu. Mult prea previzibil, mult prea .

După care, emisiunile gen reality entartainment show au început să curgă. Una după alta. Same shit every fuckin’ time ( excepţie Banc Show unde auzeai mereu bancuri noi), dar în alt ambalaj. E ca şi aia cu ciorba reîncălzită. De-a dreptu’ suge! Şi când mai văd ‘jde mii de oameni care-mi spun că „mvai, da’ e din ce în ce mai bună…” îmi vine să vomit! Eplicaţi-mi şi mie care-i diferenţa crucială între românii au talent, vocea pulii şi megastar! Nici măcar nu au decenţa de a le diferenţia! Dacă tot o fost megastaru’ cu cântatu’, românii au talent trebuia să se axeze pe ăl’ mai tare strungar din ţară, par egzamplă. Sau pe cel mai bun sculptor în covrigi. Ceva diferit. Orice!

Şi dacă se poate, da’ numa’ dacă se poate, renunţaţi în pălăria mea la căcaturile siropoase, la poveştile cu mama oarbă sau 1788883 de copii înfometaţi ce aşteaptă acasă! Dacă tot insinuaţi că vreţi să descoperiţi talentul unui om, de ce căcat puneţi accent pe drama vieţii personale?! Să vă spun eu de ce? Pentru că intenţionat apelaţi la corzi sensibile ale telespetctataurilor, doar-doar vă vindeţi căcatul recent parfumat. Şi mai şi susţineţi că de fapt e levănţică proaspăt culeasă din vastele câmpii franţuze.

 

3 gânduri despre &8222;Labă tristă ( #romaniiautalent)&8221;

  1. Normal că trebuie să acceseze coarda sensibilă din telespectatauri, altfel ar fi apă de ploaie, un fel de MTV cu public.
    Pe mine mă irită că e doar un rahat ambalat cu ceva strălucitor și vândut la preț mare, fiindcă nu înțeleg de ce 180% dintre români se uiă la chestia asta.

  2. Mie nu mi-a placut niciodata Andreea Marin si a ei emisiune. In primul rand ma irita ea, in al doilea rand ideea ca oamenii aia nu se straduiesc in 10 sau 20 sa isi vada parintii sau cei pe care zic ca ii iubesc atata de mult. Cum e posibil?

  3. Miştotică zice:

    Încerc să-ţi răspund eu. Ai un job oarecare, doi sau trei copii la şcoală ( poate chiar facultate, care pe dincolo e mult mai scumpă ca cea de aici), rată la bancă pt locuinţă ( că românul trebuie să aibă casa lui!), rată la bancă pt maşină, etc. Ca să-ţi permiţi o excursie de-o lună în Ro, Pe lângă banii de avion ( vii cu toată familia, deci cam 1500€, deşi din Noua Zeelandă, de exemplu, te costă minim 4000€) şi ăia de cheltuială aici, trebuie să-ţi plăteşti băncile în avans pe vreo 2 luni. Una care o petreci acasă şi încă una până-ţi intră următorul salar. Ori dintr-un salar de dulgher, asistent medical, poştaş, etc pur şi simplu nu-ţi permiţi! Trust me on this one, i know what i’m saying 😉 .

Dă-ţi şi tu cu părerea

