Imunitatea de gâscă


Din lipsă de ocupaţie matinală, am dat şi eu televizorul pe-un post de ştiri. ” Astăzi, parlamentarii români decid dacă vor ridica imunitatea parlamentară a lui Laszlo Borbely”. Astfel, mi-am amintit eu de-o întrebare mai veche de-a mea. De unde şi până când necesitatea „imunităţii de parlamentar”?

Personal, imunitatea asta o văd ca pe-o dezlegare la ilegalităţi. Dacă vrei să te îmbogăţeşti legal, singura cale e să ajungi parlamentar. Odată ajuns acolo, toate porţile către furtişaguri îţi sunt permise că, deh, eşti parlamentar şi eşti „imun”. Dacă tu calci un om pe trecerea de pietoni, nu păţeşti nimic, desigur. Ăsta e mulţamul cuvenit pt evoluţia ta naturală, prin care te-ai separat de restu’ pulimii. Pentru că, nu-i aşa?!, toţi suntem egali! Unii chiar mai mult ca alţii!

Pentru că rotiţele ce se învârt în creierul meu au o cu totul altă direcţie, mie mi se pare mult mai logic o altă situaţie. Cel puţin din punct de vedere teoretic. Din moment ce tu mă alergi ca disperatul pentru un nenorocit de vot care-ţi dă o anumită putere, atunci ar trebui să am şi eu o oarecare frână pt tine, să n-o iei aiurea pe arătură, la ciordit din lanul fondurilor europene destinate pt, culmea, ridicarea nivelului meu de trai. Soluţia mea ar fi următoarea: Ok, băiete. Te pun acolo sus unde eşti plătit regeşte ca să sforăi şi se iau decizii importante în lipsa ta, DAAAAAARRR am o oarecare condiţie: de calci pe bec, te ard dublu ( sau -de ce nu?!- triplu) în raport cu un simplu cetăţean. Presupun că ai văzut şi tu Spiderman şi ai înţeles mesajul ăla: „with great power comes great responsibility and shit”. Nah, de calci linia continuă, nu-ţi iau permisul pe 3 luni ci pe 6 sau chiar 9 luni. Dacă violezi o babă, nu-ţi dau 5 ani de „facultate” ci 10 sau 15. Capisci? Pun pariu că de ar fi aşa, altfel ar sta treaba în lumea asta.

Totuşi, e posibil să văd eu lucrurile oblic, iar imunitatea asta ar avea un scop mai nobil. Dacă e aşa, poate să-mi explice careva punctual, care-i rostul acestei gogomănii? Şi dacă o avea o logică de fier, vreau şi eu imunitate de gâscă! Da’ pe asta să n-o poată ridica decât Nils Holgersson!

6 gânduri despre &8222;Imunitatea de gâscă&8221;

  1. Kane zice:

    Mircea – stop! Legea e una pentru toti. Oricum in ultima vreme ridicarea imunitatii parlamentare nu e o problema. Dar as spune sa nu se decida ridicarea imunitatii prin decizie parlamentara, ci ca urmare a unei hotarari judecatoresti. In rest pedepsele – pentru toti la fel!

    • Miştotică zice:

      Teoretic, da. E una pentru toţi. Numa’ că e pentru toţi ăia mulţi şi … Totuşi, cine spune că dacă-i lege e şi bună? Sunt destule legi care vizează anumite categorii de oameni, cu „tratamente preferenţiale”. Despre una din ele am şi scris de câteva ori.
      Cât despre imunitate, ea n-ar trebui să existe! Cel puţin nu fără un argument mai solid ca titanul.

  2. a pimp zice:

    am intrat doar ca sa te intreb o chestie: esti retardat sau disperat ? 🙂 (nicely asking, serios) dafuq e cu 4327849732 posturi/secunda @romaniiautalent ?

Dă-ţi şi tu cu părerea

