Avocatu’ păcii


În iunie 2007, simultan cu festivalul berii se desfăşura campionatul european de baschet feminin under17. În Timişoara, evident. Naţionala României era calificată în finală şi juca împotriva Croaţiei. Hameizaţi bine ( eram un grup de vreo 30 de persoane), am părăsit platoul de la stadion şi ne-am dus la Olimpia, să susţinem fetele.

Erau sub 200 de persoane în sală, lucru uşor jenant pt o finală de campionat europen, fie el şi feminin la junioare. Eram noi în partea stângă, ceva oameni rătăciţi prin mijlocul sălii ( probabil organizatori şi familiile unora dintre jucătoare), iar în dreapta erau jucătoarele de la celelalte naţionale care au părăsit competiţia. Astea toate le susţineau pe croate. Nu era greu de înţeles motivul. Trăgeau arbitrii cu fetele noastre în nesimţire. Da’ chiar şi aşa, tot or bătut croatele  😆  . După meci, am mai stat puţin în faţa sălii la taclale. Moment propice pt G. să le înjure pe croate în limba maternă şi A. să facă o „captură”. Steagu israelului, evindent 😆 . Doi puştani tembeli or vrut să „captureze” şi ei ceva. Profitând de un moment de neatenţie al tuturor, or luat mascota turneului ( un balon în formă de baschetbalist) şi ţuşti cu el spre uşă.  Beţi fiind, n-or observat că balonul era mai înalt ca uşa, consecinţa fiind o căzătură ca-n filmele cu proştii  😆  .

Imediat după faza asta, am plecat de la Olimpia înapoi pe platoul de la stadion, să facem iureş. Pogo pe rockăreli, baie cu bere, tot tacâmul  😆 . După un bis al lui Holograf – ţi-am dat un inel ( pe care l-am cântat cu patos unei fete la telefon 😳 ), câţiva dintre noi ne-am tras la o masă şi ne-am pus pe băute. Din dume în bancuri şi discuţii, n-am observat că s-o terminat festivalul cu clasicul foc de artificii. Cum lumea începea să strângă pe mese, ne-am hotărât să continuăm dezmăţul în complex, cu un mic pit stop la birtu’ de la sală.

Din păcate, doar o parte mică din grup ne-am oprit acolo. La masa noastră, ca din pământ, îşi face apariţia un imbecil, mai beat ca noi toţi la un loc. Degeaba i-am explicat toţi să se evapore, că el avea pe dracu’ în el şi ţinea morţiş să ne fută la creieri. N-a trecut mult timp şi cineva i-a controlat puţin dantura cu bocancul. Văzând că în faţa salii mai sunt două maşini de la jandarmerie, i-am sugerat amicului „dentist” să părăsească locaţia pt că zarva creată de beţiv le atrăgea atenţia. Şi din câţi am fost la masă, am mai rămas eu, că n-am vrut să-mi părăsesc berea recent desfăcută. Beţivul devenea tot mai vehement în urlete:

– Te ştiu eu pe tine! Tu eşti … din galerie.

Nu ştiu ce m-a împins pe mine de la spate, dar m-am îndreptat spre beţiv şi l-am întrebat sec:

– Chiar îl ştii?

– Da.

– Păi uite cum facem. Eu sunt avocat. Nu declari nimic la jandarmi că numa’ îţi pierzi vremea cu ei.

Între timp, jandarmii se apropiau la pas de noi.

– Io merg până la budă, tu scapă de ei să putem vorbi mai pe larg despre ce avem de făcut. Nu le spui nimic la fraierii ăştia, că numa’ ne fut cazu’!

– Ok, ok!

M-am tirat la budă înainte să ajungă ţestoşii la beţiv. Îl auzeam de acolo cum zbiera la jandarmi că nu le zice nimic, că aşa l-o sfătuit avocatu’ lui  😆 . Nu şi-or mai bătut ăia capu’ cu un idiot ca el şi or plecat destul de repede. Vine ăsta în budă după mine şi eu mă prefăceam că tocmai ieşeam.

– Aş fi stat şi eu cu tine, da’ am mâncat nişte porumb fiert. Şi la câtă bere am băut… m-o cam supărat stomacu’.

– Am scăpat de ei cum ai zis.

– Perfect! Hai să bem ceva şi să ne punem planul la punct.

L-am lăsat pe ăla să vorbească despre ce-o vrut el. În timp ce el bolborosea vrute şi nevrute, eu eram cu ochii şi urechile în televizor 😆 . Când mi-am terminat berea, m-am ridicat şi i-am spus:

– Eu plec acasă să dorm, ca mâine să nu fiu aşa mahmur. Rămâne cum am stabilit.

– Da’… nu mi-ai dat număru’ de telefon…

– Scuze. Eram cu gândul la ce avem de făcut mâine şi am uitat. Ţi-l dau pe ăla de servici.

I-am dictat un număr ampulea şi i-am zis să dea un bip, că-l memorez când ajung acasă. N-am mai aşteptat să dea bipul că am şi plecat în complex să mă întâlnesc cu restu’ lumii  😆  .

Un gând despre &8222;Avocatu’ păcii&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

