Soarta şi idiotu’


N-are sens să vă mai plictisesc cu poveşti despre ce se întâmplă în lumea miştoticărească. Scurt pe doi, un idiot pleacă din Taine către casă. Nimic deosebit până aici. Doar că idiotul ( eu, în speţă) găseşte pe marginea pervazului unui geam aleatoriu, două comori. Nu-s ale lui, că bou’ numa’ ce le-o găsit. Ele se numesc : El Greco, de Virgil Mocanu şi Jar, amândoi. Liviu Rebreanu dixit. Ridic cele două cărţi de pe pervaz şi deschid „Jarul”. E mai groasă şi pare mai interesantă.  După nici 2 minute, mă despart de-al meu amic Vlăduţ. Trebuia să plecăm împreună spre casă, dar el a ales o scurtătură inexistentă.

Ce poate face omul, la 5 dimineaţa în plin miez de puncte cardinale?! Dacă tot o găsit o carte, idiotul o citeşte. Nu oricum, ci cu voce tare, că aşa e el. Trecut-au două sau poate maxim 4 minute, de când idiotul nostru şi-a rupt legăturile nocturne cu al său amic. Omul, ca orice idiot notoriu, aşteaptă verdele de la semafor. Vede analfabeţii în sens, la pescuială după beţivani, dar idiot fiind, începe să fluiere a rimă a ceea ce citeşte:

– Bună seara. Agentul X de la  poliţia rutieră, vă rog să-mi prezentaţi actele la control!

– Ăăăă… mergeam strâmb pe trotuar?

Nenea X se uită spre loganu mcv. Nu ştiu ce-o văzut el, dar insistă:

– Actele dvs la control!

Idiotul nu-l bagă în seamă pe tablagiu. E de la rutieră! Să-şi vădă de carosabil, nu de trotuar!

– Stai pe loc! Prezintă-mi actele!

– Am călcat zebra pe coadă?! întreabă ironuic idiotul.

– Stai că trag!

Idiotul ar fi vrut să spună: „trage-o pe mă-tă, că tot acolo ajunge”, dar s-a limitat la a citi cartea mai departe. „Dintre camerele subsolului, amândouă la stradă…”

– Actele la control, am zis!

– Pentru că citesc o carte?!

– Actele la control!!!

– Şi dacă refuz? Sunteţi de la rutieră… sunt pieton deci… ( sugeţi pula!)

– Aha… deci eşti şmecheraş…

Până să mai citească un rând din cartea-i, ceva-l seceră.

– Tu faci cum zic io, nu cum vrei tu! Morţii mă-tii…

– Tu-mi sugi pula cum vreau io! Şi cu filtru, dar şi fără! răbufni idiotul

A urmat o epopee de bocanci în figura idiotului, doar pentru că drepturile umane nu-s ca-n filme. Adică, nici măcar umane. Muie România, muie stat poliţienesc, muie vouă, tuturor! Muie vouă, care credeţi că a  recita o carte la 5 dimineaţa e un act de terorism împotriva bunelor maniere! Muie vouă, care credeţi că tot ce vi se serveşte pe sticlă drept anormal, e adevărat! Muie vouă, români speriaţi de „bombele” prezentului. Dacă voi consideraţi că dreptul meu de a merge pe jos, din birt până acasă e periculos! Nu vă spun la mulţi ani, ci MUIE! O meritaţi cu vârf şi îndesat! Nu de alta, dar oricum o serviţi la mic dejun, prânz şi cină!

„Cei care renunţă la libertate pt siguranţă, nu merită nici una, nici cealaltă!” –  J. Abraham Lincoln

7 gânduri despre &8222;Soarta şi idiotu’&8221;

  1. Cu parere de ru pentru bocancii incasati in gura, trebuie sa iti spun ca este perfect legal ca un politist de la rutiera sa te legitmeze, chiar daca erai pe bordura in fata trecerii de pietoni.
    Faptul ca agentul si-a iesit din minti, este de asemenea condamnabil.
    Masura corecta era cea de-a te duce la sectie pentru stabilirea identitatii si cercetari in cazul in care se impuneau. De asemenea, daca exista motive ca prezenta ta in acel moment acolo sa fie asociata cu o infractiune din respectiva zona, poti fi retinut fara manadat, pentru cercetari, pentru 24 de ore.

    • Miştotică zice:

      Infracţiunea era schimbarea direcţiei vântului. Hai să fim serioşi… Oricum, n-a fost o premieră. Mi-am mai luat-o în freză acu vreo 3 luni, pt că am avut tupeul să duc acasă un prieten care nu prea se mai putea ţine pe picioare. Şi-atunci mi-am luat-o ca-n filme. Am fost încătuşat şi bătut tot drumul pe jos până la secţie, fără să mi se ceară nici măcar buletinu’. La intrarea în secţie, poliţaii or făcut tunelu’ şi ghici cineo trecut prin el. Pentru mine, autorităţile din România nu mai prezintă absolut nimic. Ba, mint. Reprezintă un din ăla ce-l faci, pe tron stând.

    • Miştotică zice:

      Dac ă veneai cu mine, nu mai treceam pe partea cealaltă la semafor şi implicit, nu mai păţeam nimic. Pizdă mă-tii de pitic negricios 😆 .

Dă-ţi şi tu cu părerea

