Descoperiri macabre


Stăteam de vorbă cu un amic la telefon în urmă cu ceva timp. Să tot fie un sfert de ceas de atunci :mrgreen: . Eniuei, în timp ce bolboroseam noi despre tot felul de inutilităţi şi purtam discuţii distructive despre nimicuri, mă loveşte amicul ăsta al meu cu o informaţie incredibilă:

– S-a demonstrat ştiinţific că aerul este un fluid!

Inimaginabil aşa ceva!!!

– Până nu demult se credea că e un gaz, continuă el.

Deşi puteam să-l las să abereze, mi-am amintit de-o chestie de acum muuuuuuuulţi ani, când mă contraziceam cu toată lumea ( inclusiv cu el) pe marginea unei probleme de fizică elementară. De clasa a 7-a, gen:

Ai o balanţă perfect echilibrată. Pe un taler aşezi 1 kg de plumb, iar pe celălalt aşezi 1 kg de pene. Ce se întâmplă cu balanţa?

Evident, ca orice om leneş care refuzi gândirea, ai fi tentat să zici: „Au aceeaşi greutate ( mai corect spus, masă) deci… nimic.” Răspunsul corect e însă altul. Nu ştiu însă de ce am luptat cu atâtea mori de vânt la viaţa mea, care nici măcar n-or auzit de teoria lui Arhimede ( poate chiar nici de el), darămite să ştie despre ce-i vorba sau că ea se aplică fluidelor, nu doar lichidelor ( contrar credinţei populare neo-analfabetă). În fine, ce m-o sâcâit pe mine, e că acuma, acest amic al meu, îmi servea aerul ca fluid, de parcă el l-o descoperit, imediat după ce-o patentat şi mersul pe jos.

– Păi lichide + gaze = fluide. Ce era atât de greu de demonstrat?

– Nu mă, că s-o descoperit că aerul nu-i doar gaz ci conţine şi lichide!

– Ăăăă… cum să-ţi explic mai pe şleau… mai bine lasă-mă să ghicesc lichidul. Predominant apă! Nu?!

– Da…

– Ce pula mea era aşa de greu de demonstrat?! La o adică vezi norii toată ziua, din când în când câte o ceaţă, mai o expresie gen umiditatea aerului… Astea toate cred că trebuiau să ridice destule semne de întrebare pt lumea ştiintifică în urmă cu… 4-5 secole.

– Nu mă, tot nu înţelegi!

– Hai să o luăm în cel mai simplu mod cu putinţă. Fluidele sunt substanţe fie lichide, fie gazoase, fie o combinaţie între cele două. Ce era atât de ştiinţific?!

– Nu-i aşa, că…

– Băi, rectific. Cel mai simplu mod de a demonstra asta este matematic ( omu’ e la mate-info şi m-am gândit ca poate aşa înţelege). O ştiinţă exactă. Dacă mulţimea A este formată din două submulţimi B, respectiv C, atunci orice punct al acestor mulţimi aparţine şi lui A.

Nu! Eu sunt ăla prost care nu pricepe. E bine că am lăurit aspectul ăsta. Trăiască sistemul românesc de învăţământ şi ai săi emeriţi studenţi! La trecutu-ţi mare, sumbru viitor…

 

2 gânduri despre &8222;Descoperiri macabre&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

