#sms = SocialMediaShit


Hai să o luăm cu începutul începuturilor. În urmă cu mai bine de 2 ani, mi se tot flutura prin faţa ochilor termenul de social media. N-am înţeles termenul, aşa că am făcut o prostie şi am rugat un personaj cu vechime mai mare dpdv onlainistic, să-mi explice şi mie ce-i aia social media. Răspunsul, pe cât de sec, pe atât de tâmpit:

– Blog, twitter, facebook.

Am lăsat-o aşa, pt că mi-am dat seama că n-are cine să-mi explice. Totuşi, intriga mă mai lovea ocazional peste neuroni. Aşa că, într-o seară oarecare, am wikipeduit termenul şi am dat peste următoarea definiţie: „The term Social Media refers to the use of web-based and mobile technologies to turn communication into an interactive dialogue”. Cât de cât lămuritoare.

În urmă cu câteva zile, într-o vizită pe blogul cu inepţii, mi-a sărit în ochi un banner mic în care apărea scris social media summit Timişoara 12 oct. Şi-am zis să văd despre ce-i vorba. Din ce-am citit în prima fază, suna oarecum tentant pt a-mi satisface o curiozitate mai veche. Dăm click pe înscriere şi: „Pentru a participa la eveniment, te invitam sa trimiti un email la adresa X cu datele tale de contact (nume, prenume, telefon, companie, functie) si cu un paragraf despre ce subiecte sunt interesante pentru tine la eveniment”. Well, fuck you too! Adică, mi-ar fi plăcut să mă prezint acolo ca un anonim, ca un posibil viitor blogger de mari succesuri şi să asimilez cunoştinţe. Nu! Nu se poate! Trebuie neapărat date de contact. „Şi de unde şi până când, companie şi funcţie?! Care-i faza?!”

Am renunţat la ideea participării şi m-am limitat la urmărit evenimentul pe twitter. După câteva twitturi lămuritoare, am dat enable la filtru şi block tot ce-i legat de #smstimisoara. De fapt, social media summit nu prezenta idei despre cum să-ţi transformi blogul într-un un dialog interactiv, ci cum să te faci mai plăcut pt pulime, atrăgându-ţi trafic şi cititori, care ulterior vor deveni cumpărători ai produselor pe care le vei vinde tu pt anumite companii, încântate de traficul blogului tău.

A început să-mi pară bine că nu m-am dus acolo, pt că pur şi simplu chestia asta nu e pe gustul meu. Ba din contră. Mă irită enorm! Eu, ca cititor al tău, sunt curios de ce-ţi mai coace ţie mintea. Nu dau doi bani că firma X, producătoare de şurubelniţe, a scos un ambalaj nou, ecologic, din păr de curcă afumată cu o ţuică de 32 de grade, de care tu eşti atât de entuziasmat(ă) încât nici nu ştii la ce foloseşte. Din clipa în care tu îmi prezinţi cu plăcere în glas, noul săpun autobronzant, în ochii mei începi să-ţi pierzi din valoare. Poate că nu te condamn pe moment, dar atitudinea ta începe să-mi producă o senzaţie acută de dezgust şi pe mine m-ai pierdut ca cititor.

Dacă ai o pasiune neaşteptată pt publicitate, vânzări şi altele de genu’, caută-ţi un job în domeniu. Nu înţeleg de ce trebuie să-ţi transformi cititorii în consumatori. Le arăţi că i-ai momit puţin şi acuma încerci să-ţi umpli portofelul pe spinarea lor fidelă. O altă chestie ce-mi ridică o sprânceană: cum poţi să pui un preţ pe o pasiune? Cum cuantifici chestia asta? Nu ai impresia că eşti doar o altă voce ( obositoare) a unei companii? Nu-ţi zgândăre orgoliul chestia asta? Sau eşti întratât de avar încât trebuie să faci bani şi din blogăreală? Şi-atunci de ce te opreşti aici?! Pune-ţi şi prietenul/prietena/soţul/soţia să-ţi plătească pt partida de sex! Că şi din pasiunea asta poţi scoate nişte bani.

Poate că mi-s eu un pic deraiat de la normele onlainului din zilele noastre, dar aşa văd eu lucrurile. Iar dacă ăsta e ţelul comunităţii mioritice 2.0, sunt mândru ca mă piş contra vântului. Şi chiar nu-mi pare rău dacă mai stropesc pe câţiva din când în când.

9 gânduri despre &8222;#sms = SocialMediaShit&8221;

  1. Sa stii ca se putea merge doar pe baza de blog personal, o gramada de lume a facut asta. Si eu m-am inscris initial pe firma, apoi am plecat din firma, so what? Tot m-am dus. Si nu se referea numai la vanzari (si eu URASC din suflet vanzarile), ci la moduri de a interactiona atat cu publicul, cat si cu posibilii clienti :).
    Evident, ca la orice conferinta au fost si momentele sponsorilor, dar in general, mie mi-a placut foarte mult.

  2. Ah, chiar s-a pus problema cu scrisul din pasiune si facut bani din blog si la eu ii dau dreptate speakerului (nu mai stiu exact cine a zis). Daca nu vrei sa fii citit de nimeni, daca blogul e doar pentru tine, poti sa il blochezi sau sa scrii in word, sau pe foi sau, sau, sau…
    Sunt extrem de putini cei care scriu DOAR pentru socializare si ar refuza ceva care sa le aduca bani.
    Btw, si tu ai doua bannere, si daca nu iei bani pe asta, totusi e o reclama pe care cititorii tai o vad, daca aleg sa ii dea atentie sau nu, e treaba lor.

  3. Miştotică zice:

    Aici e ideea. Că nu scrii strict pt tine, ci îţi expui prostia pt (ne)cunoscuţi. Ori ăla care o zis-o pe aia cu wordu’ e un imbecil fără margini! Nu poţi spune că: fie scrii pt tine, fie o faci pt bani. Eu sunt unul din cei extrem de puţini care scriu DOAR de dragul socializării, atât cu cei care mă cunosc şi n-am ocazia să-mi împărtăşesc zilnic trăirile, cât şi cu necunoscuţi cărora le place bucata mea de idioţenie.
    Bannerele sunt de la două proiecte pe care le susţin de la începuturi ( la unul din ele, chiar am participat) pt că-mi plac ca idee. Dacă s-ar pune problema să fiu plătit pt spaţiul ăla, le-aş scoate în secunda 2. Oricum, una e să ai un banner neplătit cu X şi alta e să încerc să vrăjesc audienţa cu cât de meseriaş este noul produs al companiei Y, pentru un pumn de fise.
    Cât despre prezenţa mea acolo… cum ziceam şi-n text, mai bine că nu m-am dus. Am avut mai multe de câştigat.

  4. Nu poti spune ca fie scrii pentru tine, fie pe bani, ca is nuante – de ex. mai is cei ca tine care nu vor sa faca bani din blog dar vor sa socializeze, dar majoritatea sustin (si nu imi spune ca nu te-ai lovit de astia ca imi iau libertatea sa nu te cred :P) ca scriu „pentru ei”, dar la prima oportunitate sar si pe 5 lei/articol. Si da, din observatii MELE, majoritatea bloggerilor se impart in doua categorii – cei care recunosc ca scriu si cu speranta de a castiga si cei care spun ca scriu doar asa…(pentru sufletul lor, nu vor trafic, nu vor feedback etc) si apoi fac orice pentru o campanie.
    Acuma, cu prezenta sau cu absenta, tu stii cum e mai bine pentru tine, in general sustin ca trebuie sa vezi un lucru ca sa iti dai cu parerea, dar is si anumite situatii in care e mai bine sa nu-ti pierzi timpul personal daca stii ca nu are rost si nu merita (as avea si aici exemple dar is iesite din context).

  5. Social Media este asta: http://www.barackobama.com/ urmareste tot ce se intampla acolo+contul lor de twitter+paginile de facebook+newsletter si ai sa vezi cum se face.

    In social media se utilizeaza canale dedicate pentru video, o componenta foarte importanta in toata miscarea. Straini reusesc s-o faca profesionist si la nivel de home user: http://www.youtube.com/user/Onision .

    Cam asta e in mare, la noi o ard in regim hipster cu copy-paste-uri de afara si copiate romaneste :)))

  6. Asta cu banii din blog este o chestie destul de simpla. Ori scrii numai ce iti place, cum iti place, injuri pe cine vrei si totusi speri sa te citeasca cat mai multi oameni. Poate din orgoliu….
    Sau te prinde ideea de a-ti folosi cititorii pentru a face bani, si atunci esti mai rezervat in ceea ce scrii, incerci sa nu deranjezi multa lume, sa fii politically correct, cauti sa scrii despre subiecte care stii/speri ca aduc trafic, te bagi in link exghange-uri cu tot felu de personaje numai pentru ca ar putea veni trafic de acolo… si asa mai departe. In cazul asta nu prea te mai reprezinta blogul pe care il scrii, devinde un spatiu de „dat prosteala” si de ademenit plictisitii de pe net.

  7. Kane zice:

    Pune-ţi şi prietenul/prietena/soţul/soţia să-ţi plătească pt partida de sex!
    Mi-a placut enorm. E ca si cum te-ai prostitua acasa. Ai fi uimit sa vezi cat de simpu si de comun este 😀
    Damn them all!

Dă-ţi şi tu cu părerea

