Reacţie PRO-Heaven!


Ştiu că o să-mi pun multă cenuşă-n cap scriind rândurile astea, dar e părerea mea şi mi-o expun în colţul meu de www. Culmea e că nu mi-aş fi expus-o, dacă nu vuiau interneţii pe tema asta.

Da, e vorba de „celebrul” scandal Heaven. Pe scurt ( pentru necunoscători), gorilele de la intrare n-au lăsat o fată în scaunul cu rotile să intre în club. De se oprea aici problema, probabil scandalul n-ar fi luat asemenea proporţii. Dar şeful de sală a ţinut morţis să dea şi el cu băţu’n baltă. Probabil îi place şi lui pescuitul.

“Nu suntem instituţie publică sau de stat să fim obligaţi să lucrăm cu astfel de persoane. Clubul nu este amenajat pentru cei cu astfel de deficienţe şi ar fi reprezentat un disconfort atât pentru ea cât şi pentru persoanele care au venit la noi să se distreze şi ar fi văzut-o în scaunul cu rotile!”

Prima frază bagă puţin cuţitul în rană şi răsuceşte cu valgă. Expresia „astfel de persoane” mă zgârie rău pe ţastă. În schimb, partea a doua e cât se poate de corectă. Hai să rumegăm situaţia puţin mai conştienţi. Într-un club lumea merge să danseze. Cine căcat s-ar fi aşteptat ca o persoană în scaunul cu rotile să apară în uşa unui club? Probabil la fel de multă lume care s-ar fi aşteptat ca un surd să se prezinte pt un post de interpretor ( că tot vorbeam despre asta în urmă cu vreo două zile) . Sau un orb să se prezinte la şcoala de şoferi. Pur şi simplu, nu-ţi trece prin cap aşa ceva. E o situaţie neprevăzută, la care bouncerii de tip „creier-cât-furnica” au reacţionat cum nu se putea mai bine.

Clubul nu este amenajat cu rampe pe care ea să se plimbe în siguranţă şi lejeritate. Prin club, mişună tot felul de pastilaţi, traşi pe nas sau musculiţe alcooliste care fac pariu că s-ar fi împiedicat de scaunul ei cu rotile toată noaptea. Drumul până la budă îţi ia cam jumătate de ceas, în cazul în care ai ambele picioare valide, pt că e extrem de aglomerat. În scaunul cu rotile, e o provocare mult prea mare şi ai toate şansele să faci pe tine, cu mult înainte de a ajunge la destinaţie.

Nu poţi fi un om raţional şi să zbieri: „discriminare!” în cazul de faţă. Ea a vrut să vadă cum arată lumea fiţelor prin Temeschwar. Nu vorbim de o necesitate, sau de un drept câştigat din naştere. Nu! E vorba chiar despre o fiţă. „Că vreau eu să văd…” Ei bine, câţi dintre noi n-am fost refuzaţi în anumite cluburi/birturi/discoteci? M-am lovit de refuzuri la viaţa mea, că nici nu le mai ştiu numărul. De cele mai multe ori, pt că eram atât de beat, încât mă certam cu peretele convins fiind că-i un „creier-cât-furnica”. Am fost refuzat pt că am cioc şi nu lănţoc şi ghiuluri. Alteori am fost refuzat pe simplul motiv că nu eram din localitate. Aşa, şi? Nu mai ştim ce-i ăla refuz? Atât de snobi am ajuns încât trebuie să ni se accepte orice căcat? Chiar orice refuz e automat discriminare?

Dacă un pastilat, în lipsă de senzaţii tari, îşi dădea foc şi cauza un incendiu? În lipsa unor căi de acces pt don’şoara ex-Miss, avea toate şansele să ardă în panica ce s-ar fi creat. Sau în orice altă situaţie în care ea ar fi fost extrem de vulnerabilă. Ş-atunci, nu aţi fi zbierat cu toţii la unison: „Cum să o lase să intre, dacă localul nu era special amenajat pt astfel de situaţii? Să ardă toţi în flăcările iadului!”

Toate reacţiile astea apărute, îmi sună uşor a ipocrizie, snobism, infantilism şi un gram de frustrare pt refuzurile primite de propriile persoane, în diverse cazuri asemănătoare. Dar nah, „noi” românii, zgâriem uşor căcatu întărit la suprafaţă şi-i ştim exact compoziţia. Noi întotdeauna le ştim pe toate!

Ţin să precizez că am călcat o singură dată în Heaven, parcă prin 2004, şi am plecat scârbit după nici o oră. Până şi la Biled la discotecă ( unde maneaua e regina serii) mă simt mai confortabil.

 

12 gânduri despre &8222;Reacţie PRO-Heaven!&8221;

  1. Sandra zice:

    Deci…nu as putea sa fiu mai de-acord cu tine decat in momentul de fata! Sunt scarbita acum de toti samaritenii ce au aparut ca musca la cacat,sa-i ia apararea persoanei in scaun cu rotile…si cand auzi „hai sa boicotam…” ce sa boicotati ma? mi-e sila…

  2. Miştotică zice:

    @D. eu sunt discriminator în serie 8) .
    @Sandra: lasă-i să boicoteze ce vor. E dreptul lor să se umple de ridicol.

  3. Mistotica, daca totul de oprea la bodyguard nu cred ca era asa mare scandalul. Dar reprezentantul clubului a dat-o in bara in stil mare. Nu stiu cum a putut sa spuna asa ceva.
    Si nici eu nu merg acolo. Ca nu imi place, ca is fite. Dar asta nu ii motiv sa nu mearga altii si sa iasa in fata omul clubului si sa bata campii pe un ton jignitor. Se stingea scandalul imediat daca isi cerea scuze si dadea o turnura pozitiva situatiei.

    • Miştotică zice:

      Nu-mi place să mă citez sau să mă repet, aşa că te invit să reciteşti de la al treilea rând şi până la al şaselea.
      Cât despre şeful de sală, a dat-o în bară doar cu prima frază, în speţă, expresia „astfel de oameni”. Dacă se exprima altfel, n-aş fi avut ce să-i reproşez. În continuare, omu’ a evidenţiat că locaţia lor nu e pregătită pentru oameni în scaune cu rotile. La fel cum nu e pregătit nici D’arc-ul, nici Bunker-ul, nici Setup-ul, etc. Presupun că ai fost prin D’arc într-o joi seara, să vezi cât de aglomerat poate fi. Cam aceeaşi poveste e şi prin Heaven, unde se dansează în acelaşi stil de „sardină”.
      Românul s-a tâmpit de la prea multe filme americane şi vede în orice refuz o formă de rasism/discriminare.

  4. Nu am calcat in Heaven, dar exact cum ai spus tu, sunt doua aspecte. Primul este ca „astfel de oameni” au viata ingradita intre anumite limite date de natura handicapului si in Romania sunt cam putine elemente care sa le ajute existenta. Si asta e destul de trist pentru ei. Partea a doua este ca nimeni de la clubul ala nu isi putea asuma raspunderea pentru ce se putea intampla dupa intrarea femeii in locatie. Daca se rasturna cu carutu, cine era de vine? Patronii ca nu ii asigura siguranta.
    Faza asta e din ciclul femeilor care se uita la filme americane si au impresia ca au invatat ce e aia hartuire sexuala. Daca le arunci un zambet spun ca le hartuiesti si vor sa te dea in judecata. Asa e si cu discriminarea asta.

  5. Kane zice:

    Toata tevatura asta este deplasata. Si modul in care a reactionat patronul aseara, chiar daca a incercat sa o scalde si sa arunce totul pe firma de paza.

    Mircea, aveam o alta parere despre valorile tale, despre viziunea ta asupra vietii. M-ai dezamagit prin postul asta. Persoanele cu dizabilitati merita compasiune si au nevoie de ingrijire si conditii speciale. Nu este vina lor ca sunt asa. Si chiar daca asta a survenit in urma unui accident din propria lor vina, asta nu-i descalifica pentru viata.

    Sunt de acord ca exista si falsi simpatizanti ai cauzei, doar ca sa arate cat sunt ei de eroi acum cand situatia ii favorizeaza. Ce te costa sa spui – nu sunt de acord, sunt niste magari, etc? Sandra are dreptate. Dar ca principiu, umanitatea este la nivelul de dezvoltare la care nu ne mai putem permite discutii si dezbateri pe tema asta. Toate locatiile trebuie sa asigure conditiile minime pentru aceste persoane, iar daca chiar nu le au, sa delege pe cineva care sa le acorde atentia asta, special si punctual.

    Daca iti mentii opinia vis-a-vis de cele de mai sus, sper ca in timp sa-ti dai seama unde ai gresit. Pentru ca astfel de intamplari nu fac cinste nimanui, sunt o pata neagra la dosarul nostru ca societate. Iar daca noi, ceilalti, toleram lucrurile ca atare, ne asumam riscul ca maine sa fie discriminati suporterii lui Poli spre exemplu, pe considerentul ca…sunt alb-violeti.

    Kane

  6. Miştotică zice:

    Eu am atacat doar avalanşa asta vehementă anti-Heaven. Deja îs ( erau acum câteva ore) 2800 care au dat like la pagina facebook anti-heaven. Pun pariu că marea lor majoritate habar n-au ce-i ăla Heaven, dar au văzut că au dat „prietenii” lor like şi hop şi ei cu butonatu. Alt lucru înfiorător e că o fost de ajuns ca cineva să scoată cuvântul „discriminare” şi toţi or sărit ca şacalii, fără să gândească întâi problema, ţinând cont de realitate.
    Într-o societate utopică, aceste probleme n-ar fi existat. Dar la „noi” ( folosesc termenul în ghlimele pt că eu nu’s român ci mi-s bănăţan) în România, suntem orice în afar’ de o societate perfectă. Noi ne aflăm undeva la 50 de ani în spatele unor societăţi dezvoltate, dar muribunde. Şi culmea prostiei e că vrem să mergem într-acolo. E plin internetu de experţi în absolut orice domeniu, şcoliţi în mod evident de-un film sau două, şi toţi gândesc problema la nivelul unei moluşte.
    „Creier-cât-furnica” o fost mult mai practic decât toţi butoniştii de pe feisbuc laolaltă. El o ştiut că lăsând-o pe ex-Miss înăuntru, tre să o care în cârcă până intr-un colţ retras şi acolo să stea paravan să nu se împiedice drogaţii şi beţivii de ea. Lucru interzis chiar de „fişa postului” care nu-i permitea să plece de la uşa principală.
    A fost pur şi simplu o situaţie neprevăzută, iar toţi filozofii internautici au sărit ca arşi între buci zbierând „Discriminare! Să fie arşi pe rug!”. Dacă fata era lăsată şi se împiedica un drogălău de căriciorul ei, rupându-şi amândoi câte un membru, aceeaşi filozofi ar fi strigat la fel de vehement: „Cum a fost posibil să fie lăsată înăuntru, ştiind că nu au clubul echipat adecvat pt persoane cu dizabilitaţi?!”
    Dar cel mai culmea e că nu i-a fost refuzat un drept, ci un moft şi ăla pe criterii cât se poate de logice! Să se schimbe legislaţia în acest sens şi în clipa în care toate cluburile vor fi dotate corespunzător pt persoane cu diferite nevoi speciale, abia atunci putem zbiera: Discriminare!
    Până atunci, citez un clasic în viaţă, mort la naştere: Diferenţa dintre adevăr şi ridiculozitate constă în realitate!

    • Kane zice:

      Faptul ca nu exista o legislatie care sa-i oblige sa doteze corespunzator cluburile nu-i absolva de vina. Sa se descurce. Si scuza-ma ca nu simpatizez cu cauza lor, dar cred ca banii nu sunt o problema, daca ar fi sa trateze problema prin prisma bunului simt, in lipsa cadrului legal.

      Pe romaneste – jigodiile carora le pasa doar de bani o dau acum cotita ca ii costa prea mult sa ii aiba grija bietei fete. Punctul meu de vedere – „they can fuck off and buy something from the new age section” (Axl Rose). Adica sa se duca inspre dracu’…

      Iar daca o persoana cu dizabilitati vrea sa mearga in club, ca mine si ca tine, si tie ti se pare un moft care poate fi refuzat ”uite-asa”, atunci sa nu te mai plangi de nimic in Romania. Ne meritam soarta cu totii!

      Ai grija la citatele neavizate, „ridiculozitate” nu exista in Dictionarul Explicativ al Limbii Romane.

      Inca fidel cititor al tau,
      Kane

  7. Miştotică zice:

    Vorbeşti de bun simţ într-o ţară în care el lipseşte cu desăvârşire de secole. Presimt că în următorii 10-15 ani o să dispară complet din limba română. Bun simţ, moralitate, responsabilitate, verticalitate, etc. Astea toate nu mai există în genele acestui popor de secole bune. Cam de când au apărut fanarioţii, cu modelul lor pupincuristo-monetar. Şi cum un lucru rău prinde repede, azi vezi rezultatul peste tot în jurul tău. Pe român îl mai educi doar prin legi, şi alea extrem de drastice.
    Dacă ieşitul într-un club nu e moft, atunci ce naiba mai e? Oricât ţi-ai dori, n-ai cum să-l pui pe picior de egalitate cu un loc de muncă sau un loc la facultate. Cum ziceam, şi eu am fost refuzat de ţ-şpe mii de ori când am vrut să intru într-un club. Dar n-am dat-o niciodată pe placa aia cu discriminarea că-s slab, de exemplu. Am zis: aici în vecii veciilor amin, NU! şi am plecat în altă parte în care am fost primit cu braţele deschise să-mi tâmpesc neuronii cu alcool.
    Cât despre ridiculozitate, era un pamflet forţat ca să aibă o mică rimă aritmică 😛 .

  8. Kane zice:

    Depinde de noi daca dispare sau nu. Uite, acum doua seri a venit la mine un tip sa imi repare clima, nu mai avea freon. Chiar daca nu era in pret sau „job description”, m-a ajutat sa demontez/montez termopanul, din propria lui initiativa. Si eu as fi facut la fel.

    Deci bunul-simt inca exista, putem sa-l promovam si sa-l incurajam (idem pentru comportamentul in trafic, la supermarket – cand are cineva doar o sticla de cola etc…).

    Ti-am inteles punctul de vedere, dar nu putem face NOI diferenta intre moft si necesitate. O lege sau regula trebuie sa aiba caracter universal, sau …deloc…

    Kane

Dă-ţi şi tu cu părerea

