Un pitici frustrat


Recent, mi-a fost îndreptată atenţia într-un loc din .ro-ul ăsta mare. De obicei, zâmbesc când văd prostia găsită şi trec peste. Acum însă, e altfel. Pentru că nu e doar prostie ci şi kilometri întregi de frustrare exprimată printr-o aroganţă falsă. Frustrarea i-o înţeleg. Şi eu când mă uit la nemţi, îmi vine să sar pe geam. Dacă mai şi privesc la cum arată ţara asta, o şi fac. Norocul meu e că stau la casă.

În urmă cu 3 luni, un oarecare lăbar cu blog, în criză de vizitatori ( probabil), a găsit secretul click-urilor nelimitate. Cum scandalul intrigă naţia asta care soarbe cu pasiune „ştirile de la ora 5”, el a aruncat o pastilă „înţepătoare” ( nu dau link spre cele găsite, pentru că pur şi simplu nu merită efortul unui click), aşteptând perfid avalanşa de înjurături şi implicit, vizitatori.

Îşi începea „pledoaria” astfel:

„Timişoara şi Clujul: Urăsc oraşele ăstea două că sunt pline de gherţoi mândri de oraşul lor.”

Păi cum să nu le urăşti?! Mai ales tu, care ţi-ai părăsit oraşul natal, de foame şi ruşine de propria-ţi origine?! Ar fi culmea să-ţi placă oamenii care n-au caracterul tău de şobolan. Oamenii care în loc să dea bir cu fugiţii prin lume, stau îngrijindu-şi propria casa. Cum să se laude oamenii aştia cu oraşul lor şi nu cu treningul cel nou?! Aşa ceva…

„Umflă guşa ţanţoş că au istorie şi arhitectură şi ce pula mea mai au.”

Spre deosebire de alţii care se ruşinează cu furnalele sidexului…

„Bine bă, da’ ştiţi ce n-aveţi? Viaţă. Nu se întâmplă nimic relevant în oraşele ălea moarte.”

Mă, de balcoane picate în cap, de taximetrişti omorâţi şi de oase rupte pe trotuarele îngheţate după mai bine o lună de la ultima zăpadă, chiar mă pot lipsi. Cât despre evenimentele „mondene” la care presupun că faci referire, află că n-aţi pus voi coada la prună. Trebuie să recunosc totuşi că aţi reuşit să faceţi din orice eveniment, o veritabilă paradă de etalare a ţoalelor de firmă. Dacă le înlocuieşti cu ghiuluri şi lănţoace, a ce-ţi miroase? Vă încordaţi cu haine luate la discount de 95% de prin Milano, Paris sau mai ştiu eu de pe unde, dar la voi în frigider, fluturii stau cu banderola albă pe braţ, jucând poker pe ultima firmitură de brânză, în plină grevă a foamei.

” De-aia se şi sperie când vin în capitală. Că e aglomeraţie, că lumea e atât de grăbită şi gălăgioasă şi alte plângeri de-ale lor.”

Aici cred că eşti ( cel puţin) prost informat. Nu suntem speriaţi de nimic. Nu prea ne place în capitală că e plin de oameni ca tine. Oameni de rând cu impresii de mari beşini nemuritoare. Plin de venituri de unde întoarce uliu cu frâna de mână, dar cu impresii mai ceva ca un newyorker. Încercaţi să vă bateţi cu cărămida în piept că sunteţi mari bucureşteni, când de fapt sunteţi de o săptămână în marea „metropolă” şi nu ştiţi nici măcar câte magistrale are metroul. Şi ştii ceva? Nici bucureştenii, ăia băştinaşi, nu vă prea înghit.Vă detestă ca şi noi, poate chiar mai mult că trebuie să vă şi vadă zilnic.

„Cu accentele voastre ciudate.”

Acuma, fie eşti prost, fie eşti cretin sau, de ce nu?!, ambele. De care accent al tău vrei să mă iau? Ăla cu „dulşiele grai moldoviniesc” sau ăla de mitic wannabe? Totuşi, cred cu tărie că ai „decât” un neuron şi ăla ofticat pân’ la D-zeu şi înapoi, aşa că prefer să-mi închei aici punctul de vedere în ceea ce te priveşte.

„Marţi şi miercuri o să fiu prin aceste două fabuloase cătune, să mă satur de oameni cu retard de vorbire. Pregătiţi cheile oraşelor.”

Regret nespus că te-am ratat. Dar te aştept cu proxima ocazie, să ţi-o dau.

8 gânduri despre &8222;Un pitici frustrat&8221;

  1. Kane zice:

    Orasele mai mici au si ele istorie si farmecul lor, de exemplu Sighisoara sau Baile Herculane. Cei care au plecat de acolo nu au plecat de bine ce le-a fost, ci tot in cautarea unei vieti mai bune.

    Hai sa fim sinceri, chiar mai conteaza sa fii intr-un loc de la al 1001-lea neam, ca sa te consideri parte a lui?

    Home is where your heart belongs 🙂

    Iar pe amicul de mai sus poate reusesti sa-l electrocutezi in gara de nord, printr-un accident nefericit 😀

  2. Am vazut si eu postarea exact la vremea cand a aparut pe acel blog. M-am infuriat dar nu vedeam rostul sa ma cert cu un mitic cu figuri in cap care oricum nu ar fi priceput. E plina lumea de hateri, nu mai putem noi de ei.

  3. Miştotică zice:

    @Kane: eu m-am luat strict de caracterul lui de şobolan infatuat. Înţeleg că pleci în altă parte că vrei să trăieşti mai bine. Dar când începi să fii arogant peste măsură la adresa altor oameni, care nu-s chiar aşa pârliţi cum ai fost tu în urmă cu nici doi ani, denotă un caracter jegos, de ţigan borât. Mai ales când la bază ai nişte pseudo-argumente extrem de tâmpite.
    @Oana: E un gălăţean frustrat cu valenţe-n bucureştean wannabe. Orice comentariu i-ai fi lăsat, n-ar fi făcut nici o diferenţă în craniul ăla al său gol.
    Oricum, eu sper că ne mai onorează cu o vizită, chiar şi peste câţiva ani. Am darul ăla magic de a nu uita.

  4. Wooow ce dobitoc… suntem mandri pentru ca avem un trecut si o civilizatie cu care ne identificam, spre deosebire de papagalul asta care doar memoria ultimei vizite pe la buda. Poate fi convins ca ca-pitala este ultimul loc unde as vrea sa traiesc inclusiv pentru felul in care vorbesc. Au un accent de mitici care ma zgarie la ureche in mod groaznic.

    • Miştotică zice:

      Păi cum reiese din titlu, moldoveanu’ cu piticii gratis. Nu te ambala prea tare pt că îi doar un frustrat. Îşi bagă pula în omu’ cu şosetele găurite, în timp ce lui îi put picioarele.

  5. Alexandra zice:

    Ma face complet de rusine.Taranu’! N-are activitate la Pocreaca la el acolo si se ia de niste orase superbe! Sa-l fut,pe romaneste.:)

Dă-ţi şi tu cu părerea

