Dileme fără noimă


– Suma viciilor rămâne constantă! spune Arthur. Dacă te laşi de fumat, bei mai mult ca să compensezi lipsa ţigărilor. Dacă te laşi de băut şi fumat, o să bei de 5 ori mai multă cafea şi o să descoperi un nou viciu.

Eram sceptic la cele auzite, dar trebuie să recunosc, acuma, că avea dreptate. De aproape o săptămână jumate m-am lăsat de cafea. Bine, nu am renunţat de tot, dar cel puţin nu îmi mai cumpăr cafea (când merg prin birturi) şi nici nu-mi mai fac. Dacă îmi oferă cineva o cafea, de cele mai multe ori refuz. Rar se întâmplă să mai scap câte una ( de exemplu, ieri dimineaţă).

Oricum, e un pas mare. De la 7-8 cafele pe zi, la doar două într-o săptămână jumate, e ceva. Ca revers al medaliei, am observat că încep să fumez mai mult. Cam cu 5 ţigări mai mult pe zi.

Din păcate, noi oamenii avem un sistem de autodistrugere foarte bine pus la punct, în sensul că-i al naibii de greu să descoperi cauza viciilor. Şi de 10 ori mai greu, e să renunţi la ele. Oricât te-ai strădui, nu poţi să înţelegi de ce fumezi sau de ce bei. Pretexte există, dar în acelaşi timp eşti conştient că te fuţi singur, într-un mod cât se poate idiot. Există vreo genă în corpul uman care ne împinge spre auto-otrăvire? Sau e pe bază de creier imbecilizat? Sincer, nu pot să afirm cu tărie care variantă e corectă. Însă, pot aporfunda problema. La o ţigară, desigur.

Sursă foto: pachetul din fundal.

6 gânduri despre &8222;Dileme fără noimă&8221;

  1. sa mor daca a inteles vreodata de ce ar fuma cineva… si am crescut cu fumatori in casa. Mai nou e la moda sa bagi etnobotanice… pe vremea mea nu erau de astea si mi se par la fel de inutile.

  2. dolores zice:

    Viata mea e cafeaua,tot timpul caut sortimente noi.Sa vedem cat rezisti fara…Nu te tenteaza dimineata cand ii simti aroma prin casa?

  3. Miştotică zice:

    @Lexa: e şi ăsta un punct de vedere corect.
    @hiksos: pe vremea mea, noi, fumătorii, eram priviţi ca o elită cultă a gimnaziului :mrgreen: .
    @dolores: asemeni marilor bucătari, mă satur cu mirosul 😀 .

Dă-ţi şi tu cu părerea

