Copii deştepţi


În urmă cu aproximativ o lună, Gabi s-o dus pe la bună-sa Olga. Nu de alta, dar acolo are mulţi copii cu care se mai joacă el, printre care şi verişori. Când s-o lăsat seara, toţi copiii or tras spre case iar el n-o avut de ales. Deşi s-ar mai fi jucat mult şi bine, nu mai avea cu cine.

S-o pus pe pat în cameră la bună-sa şi se uita la desene animate. Plictisit de ele, se întoarce către bună-sa şi-i zice:

– Buna, ne jucăm ceva?

– Ce să ne jucăm?! întreabă biata femeie mirată.

– Io-ţi zic: „sugi pula!” şi tu fugi după mine să mă prinzi.

😆  😆

************************

Pt cititorii mai noi, mă văd nevoit să mă laud :mrgreen: . Pt că am învăţat să citesc de pe la 3 ani ( ce-i drept pe litere), tată-miu s-o coit o săptămână şi prin nuş’ce pile, o găsit în Arad o tablă. Din aia neagră, cum se găsea odinioară prin şcoli. Nu avea dimensiuni mastodontice. Era cam de 50 pe 50 de ţanti şi stătea pe un trepied reglabil.

Într-o zi însorită de primăvară, în curtea bunicilor de la Şandra, în timp ce mâzgăleam eu litere cu creta pe tabla aia, nu ştiu cum drac am mişcat un picior al trepiedului ş-am dărâmat tabla. Bunicii or sărit ca arşi s-o repare ei cumva. Nu cumva să-mi iau bătaie de la tată-miu că am „difectat-o”. Da’ orice făceau ei, nu reuşeau să facă tabla aia să stea pe trepied. După ce s-or chinuit ei vreo 10 minute, cu un rânjet de hienă în colţu’ gurii, le zic:

– Dă-vă dracului de moldoveni proşti! Uite aşa se pune!

Iau tabla şi-o bag pe şine, ca să stea. Or rămas amândoi muţi 😆 . Seara, când o venit tată-miu, bunicu îi povesteşte întâmplarea la tată-miu şi trage concluzia:

– Ăi copchili ăi, când ni-o zis-o, cu un ochi mi-a vinit a râdi, da’ cu ăl’lalt a plânji.

😆  😆

**************************

Nu-i nici un secret că bunică-miu Ştefan le trăgea la măsea. Ba chiar avea şi o reputaţie serioasă în sensul ăsta  8) . Am pe cine semăna :mrgreen: . Mi-s pă jumace Coneac, viţă bună dară  :mrgreen: .

Când avea cam doi ani, văru Roby bagă o excursie la bunicii de la Nerău. La Momo şi la Toto. În timp ce Kiray bătrânu îşi turna nişte bere în pahar, Roby ( extrem de pofticios omu’ ăsta) cască gura şi-şi dă drumu’ la bale.

– Toto ( şi arătând cu degetu spre pahar), bere…

Văzându-l pe copil cu ochii sticlind de poftă, bătrânului i se face milă şi-i întinde paharul. Fatal error! O dus Roby al meu paharu’ la gură şi într-o secundă, aproape l-o golit. Când o văzut ce sorb are, o belit bătrânu nişte ochi cât cepele şi strigă:

– Ho-ho-ho-ho-hoooooooo, Coniac Pişta!

😆  😆

***************************

Pe la 7 ani, pe vremea când tetrix-urile erau în vogă, într-o sâmbătă dimineaţă, stăteam cu tată-miu în cameră, amândoi în chiloţi, proaspăt îmbăiaţi. O aşteptam pe mam-mea să vină de la schimbu 3, ca să ne îmbrace. ( Nu de alta, dar tată-miu nici acuma nu-şi găseşte hainele singur 😆 . La 52 de ani, îi zice la mamă-mea: „Vio, dă-mi şi mie nişte haine să mă îmbrac.”  😆 .  )

Ajunge mamă-mea acasă, eu eram în fotoliu cu tetrixu în mână şi tată-miu întins în pat, uitându-se la televizor.

– Ce faceţi amândoi treziţi la ora asta ( 8 dimineaţa) sâmbăta? întreabă mama.

– Am făcut baie şi acuma ne trebe haine. Eu vreau să merg până la Biled cu naveta de Dudeşti ( pleca la 8 jumate) şi Mirciulică vrea la bunică-sa.

M-o îmbrăcat mama pe mine şi în timp ce-i căuta haine lu’ tată-miu, îmi zice:

– Mirciulică, dacă taică-tu pleacă la Biled, ia bani şi du-te la brutărie după pâine!

– Nu mă duc! răspund eu ferm din fotoliu, butonând în disperare tetrixul.

– Păi şi cine cumpără pâine? întreabă mama.

– Eu nu mă duc!

– Te rog eu frumos…

– Nu mă duc! las tetrixu’ din mână si mă uit fix la mamă-mea. Ce? Crezi că nu ştiu ce vreţi voi să faceţi?!

😆  Când o auzit tată-miu, o sărit ca ars din pat, o luat pe el primele haine ce i-au picat pe mână, tricoul evident pe dos şi o luat-o ca din puşcă să cumpere pâine 😆 . O pierdut şi naveta de Dudeşti şi chefu de a mai pleca la Biled 😆  😆 .

5 gânduri despre &8222;Copii deştepţi&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

