Unchiul bun vs unchiul rău


Cu toţii am avut/avem unchi sau mătuşi de care ne-am simţit mai apropiaţi. Ăştia erau ăia buni. Ăia care ne suflau în cur 24 din 24, care ne răsfăţau cu tot felul de cadouri şi ne duceau pe la filme, îngheţată sau prin excursii. Ca orice lucru pe planeta asta, există, în cadrul aceleiaşi categorii familiale, şi opusul lor. Ăia care ne luau la 11 metri pt fiecare prostie care o făceam, ne certau pt fiecare greşeală, ne ţineau morală cu prima ocazie ivită.

Ei bine, eu sunt ambele. Pt Giulia sunt cel mai bun unchi din câţi au existat pe planeta asta mare. Dansez cu ea, vorbim pe o limbă ştiută doar de noi doi, colorăm foi albe, mergem la plimbare pe stradă, rupem polistiren prin curte, îl mângâiem pe Hanţi, rupem florile lu’ buna, etc.

Cu alte cuvinte, mă cobor la nivelul ei ( poate chiar mai jos) şi facem totul doar ca să o văd zâmbind. Dacă aţi vedea-o, în multele-i momente, când vine spre mine cu braţele deschise şi-mi zice: „Paţe, paţe” ( aşa îmi spune ea că vrea să asculte ROA – Ne place ) … Incredibil cât de adorabilă poate să fie piticania asta cu ochi albaştri.

Când vine însă vorba de Găvrilă, mă transform în cel mai odios personaj de pe faţa pământului. Orice face pulică ăsta, mă irită la culme. Sunt conştient că-i doar un copil şi că e gelos pt atenţia pierdută. Şi totuşi, nu mă pot controla! Cum calcă pe bec, cum ia un şpiţ în cur de la mine. Îl ia pe bună dreptate, dar parcă n-ar merita un asemenea tratament din partea mea.

Ieri, de exemplu, şi-o găsit el să joace fotbal prin bucătărie, cu un flacon de bere la 2 litri. Fără să bage de seamă, o şutat în el cu sete şi o trecut dopul de la flacon la câţiva milimetri de capul Giuliei. Am încremenit instant! Îmi venea să-l snopesc în bătaie. I-am dat un şpiţ în cur pe care să-l simtă şi l-am trimis la el în cameră, la executat pedeapsa de jumătate de oră.

După doar câteva secunde, regretam şpiţul în cur. Acuma, într-o pauză de publicitate, Giulia mi-a învineţit un ochi. Pur şi simplu am izbucnit într-un râs cu hohote. Dacă Gabi reuşea performanţa asta, tot din neglijenţă, se alegea instant cu o palmă la cur.

Nu înţeleg de ce îi tratez diferit, pt că-i iubesc pe amândoi la fel de mult. De ce când vine vorba de Giulia sunt miere, şi când intră Găvrilă în discuţie sunt oţet?!

 

5 gânduri despre &8222;Unchiul bun vs unchiul rău&8221;

  1. Niciodata nu am crezut povestea ca iti poti iubi toti copii/nepotii/verisorii la fel. Intotdeauna va exista un favorit. Poate nu e drept fata de ei, dar life sucks…

Dă-ţi şi tu cu părerea

