Dilema unei beri calde


Înainte de a începe, menţionez că ăsta nu e locul unde să pretăm în puritanii societăţii noastre defecte. Nu suntem mai catolici decât papa şi nici nu facem pe lupul moralist. La o adică, hai să fim serioşi! Sunt convins că nu există om „curat ca lacrima” în toată ţara asta. Cel puţin, nu unu’ care să aibă peste 6 ani.

Cu toţii ştim cel puţin un personaj din cercul de prieteni, care a făcut ceva ilegal la viaţa lui. Sau nah, „împotriva codului de bună condiută al societăţii”. Spuneţi-i cum vreţi. Ideea e aceeaşi.

Ce mă interesează pe mine e unde se termină condiţia de prieten şi începe aia de „sifon”. Când credeţi voi că un prieten ar trebui „dat în gât” pt că sare calul? Nu contează că-l pârăşti justiţiei, nevestei, altor prieteni/colegi sau părinţilor săi. Turnatu-i turnat, indiferent de audienţa.

Personal, exceptând un omor, o molestare de copil sau un viol, nu mi-aş turna nici un prieten nimănui. Când aş considera că e cazul, aş interveni şi l-aş bate până s-ar căca pe el, la propriu, dar tot nu l-aş da în gât. Pur şi simplu nu-mi stă în caracter. De aia mă intrigă pe mine, ce anume l-ar face pe un om să înşele încrederea unui prieten. Probabil pt că am băut un pahar de bere în plus. Probabil că mi-a rămas intipărită faza dintr-un film. Cine ştie?!

Ca să condimentăm puţin lucrurile, să presupunem că prietenul în cauză ar fi un „salvatore dela patria” pe plan local. Un fel de haiduc al secolului 21, care încalcă legea pt a-i ajuta pe săraci. Faptul că încalcă legea, ar fi un obstacol în felul în care îl priviţi? Cât de mult v-ar deranja o asemenea situaţie?

Deci, ce v-ar face să vă daţi în gât un prieten?

6 gânduri despre &8222;Dilema unei beri calde&8221;

  1. In cazul prietenilor cel mai bine este sa te faci ca nu vezi. Sigur, exceptand ce ai zis tu acolo. Daca isi insala nevasta e treaba lui, daca l-a fraierit pe vreunu va suporta consecintele… si asa mai departe.
    Singurul caz in care l-as turna ar fi daca, printr-o conjunctura, m-ar baga pe mine in fata sau pe un alt prieten comun. Caz in care el a trecut primul peste „codul onoarei” si atunci imi pare rau…

  2. Hmmm, daca ar fi un fel de Robin Hood i-as zice „Go for it!”. Daca ar fi vorba de omor si altele grave, cum zici si tu, l-as da in gat. Problema e ca mai sunt milioane de situatii pe care nu le putem preveni si nu le luam in calcul si nu stim cum reactionam cand suntem pusi in fata faptului.

  3. Miştotică zice:

    @Hiksos: eu l-aş bate, dar tot nu l-aş turna la rândul meu.
    @Oana: indiferent de situaţie, poziţia mea e aceeaşi.
    @Kane: Acolo-i altă lume, chiar altă planetă.

    În urma acestui studiu pe un eşantion de 14 cititori, am ajuns la o concluzie cât se poate de evidentă. Românii au o gândire de tip Cosa Nostra: „Rezolvăm totul între noi!” :mrgreen: .

  4. eu-s aiurea de loială la fazele astea. am şi eu un prieten de genul, doar că el a trecut la ” dark side ” ca să zic aşa. ştiu destul de multe lucrui despre cercul în care se întârte ( poate prea multe ) , dar . . . e prietenul meu, indiferent că a omorât , că a violat sau că . . . mai ştiu eu ce.
    habar n-am de ce, poate nu-s eu destul de morală, n-am simt civic sau alte porcării din astea, dar el tot al meu rămâne şi-l accept cu tot bagajul lui de infracţiuni.

Dă-ţi şi tu cu părerea

