E luni, deci nervi


Din când în când, necazurile se înghesuie la uşa ta, curioase să vadă când cedezi. De multe ori, problemele de care te loveşti sunt cele vechi, decise să te bântuie o viaţă şi jumate, numa’ de-al dracu ce îs ele.

Una din cele care mă bântuie pe mine, e eterna problemă a inundaţiilor la garsonieră. Cu nişte precizări mai la obiect de data asta.

Mă duc azi, înarmat cu rotopercutoru’ la mine ( să sparg blocul în ultima instanţă) şi un şarpe de desfundat. Înainte să mă apuc de treabă, îl caut pe preşedintele asociaţiei, să-i cer planul blocului, să înţeleg şi io de ce dracu îmi iese apă mereu.

– Păi… n-am.

– Cum n-ai? 😕

– N-am…

– Păi şi io cum văd unde merg şi ce fac? 😕

– Tu eşti de la 6?

– Da.

– Aaaa. Hai să-ţi explic eu cum stă treaba acolo, că ştiu de problema asta.

Şi vine el, să-mi arate mie cât e de deştept.

– Uite, prin peretele ăsta vine scurgerea de la etajele superioare, şi aici undeva intră într-o ţeavă din aia aşa ( mi-o arătat cu mâinile ceva)

– De 110, îl întrerup eu.

– Aşa, aşa, şi de aici merge pe sub vecinu-tu ăsta şi iese afară.

– Bun, deci e înfundată asta de 110.

– Nu asta-i problema. Problema e că la tine, scurgerea-i mică.

– Hombre, nu contează de cât de mare e scurgerea mea. La mine buba nu-i că nu mi se scurge apa, ci că-mi vine de la aştia de sus. Capisci?

– Nu-i aşa. Ţie îţi lipseşte aici o din aia cu filet…

– Piesă de vizitare, îl întrerup din nou.

– Da, din aia.

– Hombre, hai să fiu mai explicit.

Şi mă pun şi-i desenez cu o creangă în noroiul de afară, următoarea schemă simplificată, ca să priceapă şi neuronu’ lui, de a cărui inexistenţă nu eram conştient.

– Înţelegi tu acuma de ce nu contează cât de mică sau mare e ţeava de la mine? Acolo fiind înfundat, îmi iese mie în casă apa de pe coloană. N-are nici o treabă piesa de vizitare aici.

– Nu-i aşa!

Băi frate, şi se pune ăsta să-mi facă o schemă pe care nici el n-o înţelegea şi-mi explica el mie că roşu-i negru. Acuma, la modul sincer vorbind, o fi terminat el o profesională la viaţa lui, dar probabil una de panificaţie. Şi eu, ca individ ce-am făcut o lucrare de licenţă (cu mânuţa mea, nu plagiată) de alimentare cu apă şi canalizare a satului X din MH, am pretenţia că ştiu ce vorbesc. Că doar nu m-am chinuit zeci de ore în Autocad de amorul artei şi nici n-am luat 8 că am ochii căprui. Trebuia să fie şi ceva bun în lucrarea aia, ca să primesc un calificativ decent. Şi dacă mai pun că am făcut şi un liceu de construcţii…

Văzând că n-am cu cine să dezbat problema, schimb topicul.

– Bun, şi acuma dacă eu sparg în colţul ăsta, găsesc ţeava de 110?

– Da’ n-ai voie să spargi pt că-i pe hol şi-i bun comun. Dacă vrei să spargi, trebuie să fac şedinţă şi să primeşti aprobare de la locatari.

– HA?! 😐

– Asta-i legea… Dacă ar fi după mine, te-aş lăsa. Dar vezi tu… ăştia de aici din bloc îs gunoaie… Dacă vrei să spargi aici, pe lângă că repari, trebuie să pui ceva şi la bloc…

– CE?! 😐

– Ţi-am zis, dacă ar fi după mine, te-aş ajuta acuma să spargi…

– În cazul ăsta, pun dop şi să le mai iasă apă şi la alţii.

– Nu poţi, că iar îi bun comun!

– Poftim? 😆 Păi dacă-i bun comun, e în interesul tuturor să sparg aici ca să rezolv problema. Oricum, nu-i bun comun, ce fac eu cu scurgerea la mine în casă. Dacă mie nu-mi trebuie chiuvetă-n casă, pun dop la scurgere şi pace tuturor.

– Nu poţi! Fiindcă nu-i numa’ scurgerea ta, e şi a celorlalţi. Şi nu o poţi tu opri. Ca şi cu caloriferul, te debranşezi, dar laşi ţevile să treacă prin.

– Hombre, iar pricepi cât Nae (nu i-am zis cine-i Nae 😆 ). Eu le las coloana intactă. Anulez doar scurgerea mea.

– Nu înţelegi că n-ai cum?

Oscilam între a-i fute una presupusului bucătar, sau să-i zic să mă lase naibii în durerea mea. Nici nu ştiam dacă să râd în hohote de prostia lui sau să plâng în eventualitatea că o avea dreptate. La cât de tâmpit e totul în România, te poţi aştepta şi la aşa ceva.

– Na, bine, hai că eu am treabă!

Şi fără să mai aştept un răspuns din partea lui, am închis uşa în urma mea. Mă pun pe treabă şi-mi dau seama repede că trebuie să sparg toată lucrarea făcută în ianuarie, şi chiar mai mult de atât. Scot rotopercutoru’ şi-i dau bice. Am spart totul, inclusiv mâinile. De fapt, pe alea le-am tăiat prin cioburile de gresie. Desfac pe acolo scurgerea şi încep să desfund cu şarpele. Din păcate, era prea scurt (5 metri). Mă duc afară şi încerc din cămin spre bloc. Tot prea scurt. Între două porţii de dumniezăi, am forţat şi un mr. muscle/muscolo. De fapt 4. Tot degeaba. O ultimă şarjă cu şarpele din interior… şi rateu. Nu-i nimic. Pus dop şi sănătate la toată lumea până mâine. Nu de alta, dar se găseşte greu şarpe de desfundat mai lung de 5 metri şi după calculele mele, mi-ar trebui unul de 10. Norocul face să am verişori instalatori şi se pare că am făcut rost de unul. Să sperăm că o să reuşesc ceva cu el mâine, altfel dinamitez blocul şi am rezolvat-o de tot 😆 .

Că tot mă gândeam la o soluţie de avarie… aveţi careva un compresor mai serios cu care să puşc dopul ăla de păr&grăsimi?  Vorbesc cât se poate de serios 🙂 .

 

 

 

8 gânduri despre &8222;E luni, deci nervi&8221;

  1. am avut acceasi problema cu coloana infundata la baia de serviciu. Eu stau la 3 si tot ce cacau aia de la 4 imi iesea mie in vasu de buda. Prima data am chemat un istalator care s-a chinuit cu un sarpe prin vas, a facut el ceva acolo de a mers maxim o saptamana si am ramas cu 200 de lei dati.
    A doua oara cand am patit am chemat un alt instalator pe care l-am platit cu bani colectati de la toti aia de pe coloana (e bun comun), dar in plus eu mi-am taiat teava de scurgere, am pus dop si am desfiintat buda cu totu ! Nu am intrebat pe nimeni nimic…
    Faza tare e ca al 2-lea mi-a bagat mana pe teava pana a ajuns la coloana, s-a umplut de cacat, dar a descoperit cauza problemei. O mistrie infipta in cotul de teava care face legatura cu coloana in care sunt prinse tot felu de hartii, pampersi, tifoane… Si faza e ca mistria nu poate fi scoasa fara sparturi. Deci, eu m-am izolat si restu sa se descurce ca eu nu imi sparg toata baia din cauza cretinilor de la 4.

    • Miştotică zice:

      E bine că ai reuşit să strângi bani de la mai mulţi a doua oară. La mine, fiecare îşi vede doar de metrul lui pătrat. Acuma cu dopul pus, sper să le mai fi ieşit şi la alţii apă în casă, să priceapă că nu-i doar problema mea.

Dă-ţi şi tu cu părerea

