Prima bătaie pt fumat


Cititorii fideli ştiu că m-am apucat de fumat la o vârstă fragedă. Acţiunea se petrece în primăvara/vara lui ’89. Eram acasă, la bunica. Cu bunicii plecaţi amândoi prin vecini la bârfe şi Fănel la lucru, mă jucam în curte cu Romică (vecin). Mamă-mea era cu soră-mea prin casă şi se pregătea să plece la ea acasă, la bloc.

Într-un moment de neatenţie, i-am şutit un carpău (spurcate ţigări, doamne fute-le!) că le lăsase pe huţă. L-am atenţionat pe dracu de Romică să nu-şi deschidă gura, că-i scot toţi dinţii cu ciocanu’. Cu ţigara în buzunar, mă prefăceam că mă joc şi trăgeam cu coada ochiului la mişcările lu’ mama. Când o pus-o pe Simina în căruţ, dracu din mine exclama de bucurie.

– Mircea, până vine bunica sau bunicu, te joci cuminte în curte. Nu pleci pe stradă sau la unchiu-tu Coni fără să spui la cineva.

– Da, mami.

Cum o ieşit mama pe poartă, am zbunghit-o direct în bucătărie. Am luat un chibrit, mi-am aprins ţigara şi m-am dus să fumez în baracă. Eh, baraca asta era de fapt coteţul găinilor pe-o parte şi depozit de baloţi pe cealaltă. Îl trag pe Romică de mână după mine şi-i bag tigara în gură zicându-i:

– Trage şi tu, altfel îţi umflu guşa!

Nici bine n-o apucat ăsta să tragă fumul, că se deschide poarta şi intră mamă-mea în curte. Ca să vezi ironie, îşi uitase ţigările pe huţă. Dracu de Romică, o tulit-o direct la mamă-mea, strigând cât îl ţineau plămânii:

– Taaaaaaantiiiiiii Vioooleeetaaaaaaaa, Mirciulică fumeazăăă!!!!!

Ca să mă scap, în infinita-mi prostie de copil, am aruncat ţigara pe stiva de baloţi şi am ieşit repede în urma lu’ Romică, strigând:

– Minteeeeeeeeeeeeee!!!!!!! 😆

Era o singură metodă pt stabilirea adevărului şi aia nu era de partea mea.

– Vino aici să te miros!

N-am apucat să ajung la ea, că dintr-o dată o luat foc baraca. În viaţa mea nu văzusem flăcări aşa mari 😆 . Cloţele fugeau zăbăuge prin curte, una chiar în flăcări 😆 . A fost nevoie de cam douăj’de inşi să stingă focul. Norocul lor că fântâna era la câţiva metri de baracă şi n-au luptat aşa mult cu focul. Când am văzut că-i pe gata treaba lor, am început să fluier printre buze şi-am încercat să mă strecor de acolo 😆 . Nu conta unde o tai, important era să ies din curte şi implicit din centrul atenţiei. Din păcate, ştia mama ce plod are pe lângă casă şi m-o prins chiar la poartă 😀 .

Băi fraţilor, am luat-o pe coajă în ziua aia… De la mama, de la tata şi de la bunica. Făceau cu schimbu’ 😆 . Norocul meu s-a numit bunicu Ştefan. Dacă nu venea el trotilat din vecini, azi probabil eram ciung 😆 .

– Dacî mai lovieşti cariva copchilul, va scuot pi toţ în stradî şî nu mai avieţi ci cata la mini-n curti! Şî nici copchilu’ nu vi-l mai dau! Da’ ci-i dânsu’? Animal?!

N-aveţi idee cât de mult m-a iubit bunicu…

9 gânduri despre &8222;Prima bătaie pt fumat&8221;

  1. Kane zice:

    Numele articolului inseamna, implicit, ca n-a fost ultima bataie pe motivul asta? 😀 A, si a propos de lumina stinsa, daca sunt in stare sa te urmaresc chiar si din concediu de la ski, cred ca merita sa continui sa scrii. 😉

    • Miştotică zice:

      Bătăi pt fumat am luat mai multe decât am putut reţine. Cam una la două luni.

      PS: Tu în loc să te bucuri de concediu şi să-ţi gâdili doamna, mă citeşti pe mine? :mrgreen: Ea ce părere are?

  2. dolores zice:

    M-a.m lasat de ceva timp dar prima tigara am fumat-o intr-o vacanta de vara,trecusem intr-a sasea.A fost tot fara filtru.N-am mancat papara dar ma vazut careva de la scoala si m-a parat directoarei.Am fost data exemplu negativ cu prima ocazie la o sedinta.Ce vremuri dulci mai ca m-as intoarce intr-a sasea.

  3. Pingback: Întâia țigară

Dă-ţi şi tu cu părerea

