Originile mele


Pentru că vorba ampulea umblă mai repede ca adevărul, ţin să dezmint orice ştire care mă dă ca fiind român. Şi ca să spulber mitul privind etnogeneza mea, vă recunosc că din partea mamei sunt:

– pe o optime leh! (lech, leg, sau cum pula mea vreţi să le mai spune-ţi la poloni)

– un sfert ucrainean. Poate de aia folosesc obsesiv : Boaje, Boaje!

– o optime bucovinean (optimea asta face cât ălealalte 3 la un loc)!

iar din partea lu’ tata sunt:

– moţuci sau moţucaşi (dacă eşti oltean)!

Dar fiind crescut de bunici pe de-o parte şi de vecinii şvabi ai buniciilor pe de altă parte, eu mereu m-am simţit bănăţan. Având în vedere că tot ce-am învăţat despre român în cei 7 ani de acasă este adevărat, mă simt scârbit de fiecare dată când cineva mă socoate ca fiind unul.

Clar?

10 gânduri despre &8222;Originile mele&8221;

  1. dolores zice:

    Strabunicii din partea mamei erau din Dobrogea(stabunicul avea originile in Ucraina),bunicul era parasutat de la sarbi,mama nascuta si crescuta la Bucuresti.

    • Miştotică zice:

      Ţi-am mai spus şi îţi mai repet: pt mine, românul înseamnă şmecherie, înseamnă hoţi, înseamnă lene, înseamnă delăsare, înseamnă „las-o bă că-i bun aşa”, înseamnă prostie, înseamnă tupeu jegos, şi îţi mai pot înşira din astea încă o săptămână.
      Ei bine, eu nu sunt nimic din toate astea. În plus, am primit o educaţie mai specială din partea şvabilor. Şi când văd că tot ce m-au învăţat ei bun, la noi nu se poate aplica şi ca rezultat o ducem ca pula…
      Tu nu vrei să vezi toate astea şi eşti convins că majoritatea româniilor sunt ca tine. Ei bine, ăştia ca tine, ca mine sau ca Ale reprezentăm cam 15-20% din populaţie. Restul sunt pe golăneală, pe bulangeală, pe perverse, pe ciordeli sau mai ştiu eu ce căcaturi.

  2. Kane zice:

    Gresita abordarea. Nu exista popor de super-oameni sau de nenorociti. Diferenta o face educatia. Dar exista popoare sarace sau bogate din punct de vedere spiritual. Gandeste-te bine, unde ai incadra poporul roman prin prisma ultimului criteriu…?

    • Miştotică zice:

      Păi nu e greşită adordarea. Tu ai ales o perspectivă condiţionată de un aspect prin care vezi românu, iar eu l-am luat ca pe un tot unitar.

      • Kane zice:

        Sa inteleg ca toti romanii sunt la fel?… Citez: „românul înseamnă şmecherie, înseamnă hoţi, înseamnă lene, înseamnă delăsare, înseamnă “las-o bă că-i bun aşa”, înseamnă prostie, înseamnă tupeu jegos”. Sunt roman dar nu ma regasesc in descriere. Nici tu nu cred ca te regasesti, si nu din cauza ca ai avea influente genetice din alte popoare.
        Ceea ce vroiam eu sa punctez e faptul ca, fara a face abstractie de aceste caracteristici care se regasesc la romani, dar sigur si la alte popoare mai bine vazute, nu trebuie sa ne inducem o stare de „popor menit sa bata coada clasamentului”.

        • Miştotică zice:

          Păi România este la coada clasamentului, din toate punctele de vedere ( economie, nivel de trai, politică, mentalitate, sănătate, agricultură, educaţie, corupţie, justiţie, ş.a.m.d) şi situaţia asta nu se va schimba, atâta vreme cât oamenii ce populează aceste meleaguri nu prezintă un interes în a-şi schimba „obiceiurile”.
          Singurul capitol la care „stăm” bine faţă de alte ţări civilizate e imigraţia. În sensu’ că nici dracu nu trage cu dinţii pe-o barcă timp de două săptămâni, purtat în toate direcţiile de curenţi, pt a ajunge în România. Sau dacă o fac ( extrem de rar), o fac numai pt tranzit către alte ţări. La asta mai adăugăm şi emigranţii mioritici, deci stăm bine!

Dă-ţi şi tu cu părerea

