Surprize plăcute(II)


– Aveţi de ales: rămâneţi în laborator sau veniţi la concert.

A fost clar că am plecat toţi la concert. Personal, mă gândeam la doi sau trei studenţi cu o chitară, care bagă nişte colinde pt copii. Mă aşteptam să adorm într-un fotoliu din Aula Magna, iar la 6 fără 10 să ies de acolo cu frâna de mână trasă. Şi în timp ce mai schimbam două cuvinte cu un coleg de grupă, în sală încep să-şi facă apariţia un grup de bărbaţi. Şi în urma lor alţii, şi alţii, şi alţii… în total, 39. Pe scenă urcă un profesor, care începe să ne spună despre grupul de 39 de indivizi care au intrat în sală.

Aveam în faţă Corul Bărbătesc de la Finteuşu Mare (Maramureş). Un cor înfiinţat la 1 decembrie 1918 de către învăţătorul din sat de la vremea respectivă, bunicul dirijorului actual.

Concertul a început cu imnul ţării ( logic, nu?!) şi a continuat cu o serie de cântece patriotice ( zic ei, eu zic că’s naţionaliste) dedicate lui Ştefan cel Mare, Avram Iancu şi Mihai Viteazu. Ceasul arăta ora 6 iar eu nici nu mă gândeam să plec de acolo. Eram pur şi simplu vrăjit de sunetele ce le auzeam. Au băgat folclor de la ei de acasă. În acel moment m-a lovit un flashback, de pe vremea când abia scăpasem de porecla Ştirbu. Nu aveam mai mult de 8 ani şi eram duminica dimineaţa, în apartament cu tată-miu, vizionând emisiunea de muzică populară de la TVR1. Evident, cântau nişte maramureşeni.

– Mircea, uită-te bine la ăştia! Nu’s experţi în matematică, filozofie sau economie. Dar au ceva al lor, cu care dau lecţii la toţi.

N-am înţeles atunci pe moment ce-a vrut să zică. Defapt, până luni seara nu prea am înţeles eu ce aveau maramureşenii aşa special. Eh, ascultând corul ăsta live, am priceput într-un târziu. Au băgat două piese care îmi plac enorm: „Nu-i lumină nicări” şi „Cântec de cătănie”, mai vre-o două piese de-a lu’ Vidu, după care au băgat nişte colinde. Da’ nu „am plecat să colindăm” & shit. Colinde din alea vechi, de-ale lor, din folclor. La 7 şi un sfert s-o terminat concertul, în aplauzele frenetice ale audienţei. Aplauze pe deplin meritate de aceşti oameni minunaţi. Sincer să vă spun, nu-mi doream să se termine.

După concert am mers la bunul prieten D. unde, acompaniaţi de S. şi mai unu’ (logic că nu mai reţin numele lui 😀 ) am dat-o pe Monopoly. După un ceas de joc, D. stătea bine, eu îl secondam, iar S şi ălalalt erau cam morţi. Totuşi aveam o problemă minoră, care ulterior s-a dovedit decisivă. D. avea două proprietăţi galbene, dar a treia era însă la S. Şi cum ăştia doi îs duşmani la orice joc, S. cerea un 3000$ pe ea. D. în loc să o cumpere chiar, şi la preţul ăsta, îl aştepta pe S. la cotitură. Zdruncinat serios de două vizite pe hotel la Broadwalk ( care era a lu’ D), S îmi zice:

– Mircea, îmi dai 300$ şi-ţi dau asta galbenă.

Nici n-am apucat să iau 3 hârtii de 100$, că ăsta o şi zis:

– Nu 300$ ci 150$.

Ştia că D. o să facă spume la aşa o fază şi n-a rezistat tentaţiei :mrgreen: . Asta s-a şi întâmplat şi D. a renunţat, nervos fiind, la toate proprietăţile pe o sumă modică, iar după 15 minute a renunţat şi la joc. S. în sinea lui, deşi pierduse jocul, era cel mai fericit că o reuşit să-l fută pe D. deşi era clar favoritul jocului 😆 .

La mai puţin de 30 de minute de la terminarea jocului, am rămas doar eu treaz în casă. Cine credeţi că era cu ochii înfipţi în Nat Geo la ora 4 dimineaţa? :mrgreen: . Iar la 7 şi 25 eram deja în picioare, pregătit să merg la curs!

PS: Nu pot să vă las aşa în beznă, fără să pun cele două melodii superbe:

Grigore Leşe – Nu-i lumină nicări

Grigore Leşe – Cântec de cătănie

2 gânduri despre &8222;Surprize plăcute(II)&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

