Cronica unei finale (II)


continuare [cam târzie, ce-i drept] a acestui post

… Şi pt aia m-o adus aici.

– Cum vine asta?

– Păi io trebe să ştiu sau ăla ce m-o luat ampulea?

– Aţi consumat băuturi alcoolice?

– Deloc, răspund eu ferm, clătinându-mă din toate încheieturile 😆 .

– Păi păreţi cam pilit…

– Am glicemia scăzută şi mai ameţesc de la soarele ăsta puternic.

– Înţeleg… răspunde gradatu’, făcând semn cu ochiul la unu’ din ţestoşii de pe afară.

După un minut de tăcere, apare ţestosul respectiv cu o creangă în mână.

– Şefu’, avea asta în buzunar.

Eu, beat şi setat pe glume, încep să râd ca un descreierat şi-i zic:

– 😆 În ce buzunar crezi că mi-ar fi încăput ditamai creanga 😆 ? Ceva mai mic n-ai găsit şi tu? 😆

Gradatu’ o lăsat capul în pământ şi-l clătina ca un măgar castrat. Ţestosul ruşinat o plecat de acolo ca din puşcă.

– Dacă mai aveţi ceva să-mi spuneţi, vă rog să vă grăbiţi, că începe meciul şi trebuie să intru şi eu pe stadion 😈 .

– Credeţi că am terminat?

– Păi mă gândeam că e evident. Din moment ce încercaţi să-mi băgaţi crengi în buzunar… Cooperarea mea a luat sfârşit!

– Veţi coopera şi în continuare, fiţi sigur de asta!

Şi se pune din nou pe completat procesul verbal.

– Şi sunteţi suporterul echipei…? mă întreabă pulică, deşi era cu buletinul meu în mână.

– Sunt şobolan de Gruia! 😆

– Asta înseamnă…?

– Fanul lui Chefere :mrgreen: .

În timp ce completa el, apare din nou ţestosul ‘telijent. De data asta cu o piatră în mână. Bravo Miştotică. Te-o mâncat în cur să-i dai idei 🙄  😡  . Gradatu’ scoate dintr-o gentuţă o cameră de filmat şi tot filma piatra, cu mine în plan secund.

– La ce vă folosea această piatră?

– Să nu-mi spui că vii cu faze din astea ridicole la mine… îi răspund, schimbând tonul dar şi renunţând la amabilităţi.

– La ce faceţi referire?

– Păi „îmi bagi” în buzunar pietre ce le găseşti pe lângă autocar.

– Vreţi să spuneţi că această piatră nu era în buzunarul dumneavoastră? mă întreabă, continuând să filmeze.

– Da’ cum dracu’ nu?! Am cărat-o’n gură din nordul Elveţiei 🙄 . Vezi că pt căcatul ăsta, nu-ţi mai semnez procesul verbal!

– Poftim?!

– Nu’s io mare avocat, dar ştiu că de nu semnez pv-ul de primire, poţi să-l fuţi 😈 !

Opreşte camera şi-i face cu ochiul la ‘telijentu’ de lângă. Ăsta mă ia dintr-o dată de mână şi mă duce în spatele autocarului, unde în mod convenabil draperiile erau trase, şi-mi fute două la pateu. Scurt pe doi. Pt două secunde m-am trezit din beţie, l-am prins de guler şi mi-am apropiat dinţii de gurmazul lui.

– Mai dă odată şi-ţi muşc gâtul aici Pula mi-i de ce se întâmplă în continuare, dar TU NU mai ajungi în viaţă la spital 👿 !

Jucam la cacealma, dar ‘telijentu’ nu ştia ce hram port. Mai ales că mă vedea şi beat. M-o luat de mână şi m-o dus înapoi la gradat, dând din cap că nu.

– Deci nu vreţi să semnaţi? mă întreabă gradatu’.

– Păi dacă vii cu măgării la mine, nu numai că nu-ti semnez, dar s-ar putea să te şi dau in judecată. Cum spuneai că te cheamă? Şi gradul tău, dacă nu cer prea multe… Numai puţin, să-mi notez aici pe telefon.

– Păi nu prea ai cum să câştigi, îmi zice râzând ‘telijentu’.

– Ce sigur eşti pe tine… Te pomeni că ai făcut şi tu dreptul pe undeva la ff… 🙄  îi spun pe-un ton sarcastic.

– La zi chiar. Sunt şi asistent la Drept, la Timişoara [te doare pula când vezi ce idioţi ajung dascăli in zilele noastre 😡 ] .

Şi-mi flutură o carte de vizită pe sub nas, pe care scria întradevăr că-i asistent la Drept, la uvt.O început pulică ăsta să-mi ţină tot feluol de teorii si lecturi, numa’ numa’ m-oi răzgândi şi le-oi semna pv-ul. Văzând că nu cedez, s-o pus un al treilea ţestos şi o iscălit el pt mine. Gradatu’ s-o pus şi mi-o citit pv-ul, „uitând” să-mi citească şi ce-o scris la capitolul menţiuni. Ne dăm jos din autocar şi A. văzând că mă cert cu ei, îmi spune:

– Bă Mircea, dă-i mă în pula calului. Dă-le ce vor si hai să mergem!

– Aaaa, deci tu eşti fan Poli? mă întreabă gradatu’.

– Ba bine că nu. Dar dacă v-aţi luat de sănătatea mea, am zis să vă iau şi io puţin peste picior.

S-a schimbat la faţă, din alb devenind negru şi n-a mai scos un cuvânt. Mă însoţeşte până lângă un birt, unde-mi spune sec: „sunteţi liber! o zi bună”  🙄 .

va continua…

5 gânduri despre &8222;Cronica unei finale (II)&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

