Ampulea rău


De când am rupt uşa casei ca să vin încoace, am ştiut că-mi va fi greu. Pt că n-am venit aic să mă destrăbălez, ci să fac un leu de doi lei. Mi se găsise ceva de lucru din timp, ca să nu vin la plezneală. În partea asta de ţară, se găseşte de lucru cam aşa:

– muncă grea

– muncă foarte grea

şi

– plastic.

Evident, eu am venit pt ultimul. Ieri a fost prima zi. Trezit la 5. Băut una bucată cafă şi la 5:15 ieşit pe uşă. La 5 jumate, era toată gaşca adunată şi am plecat spre cafeaua în grup.  La 6, ne-am urcat în maşini şi arde-o spre locul de muncă. Îi spun la pulifrici ăla de şef de echipă:

– Bă, e prima dată când urc pe-un solar. Ar fi indicat să-mi arăţi cam ce trebuie făcut, pt că nu ştiu.

– Da, clar. Păi o să-ţi arate Silviu cam ce şi cum. Stai pe lângă el.

Urc pe solar şi Silviu-mi zice:

– Taie punctele.

– Care puncte? Ce-i ăla punct?

– Sârmele.

Un răspuns mai idiot, nici că se putea. Păi solarul are 3 lucruri de bază: piloni, folie şi sârme în toate direcţiile. După cam 5 minute, timp în care mă chinuiam să-mi găsesc echilibrul pe sârmele alea, reuşesc să ghicesc ce trebuie făcut. La 8, toate punctele erau tăiate. În acel moment, afară erau cam 35 de grade. Ne-am pus să tragem folia jos de pe solar. Cam pe la 10, am terminat şi acest capitol, cu menţiunea că în lipsa foliei de pe solar, echilibrul meu pe sârme s-a schimbat radical şi am ales să merg în  labe :mrgreen: . A urmat întinsul rolelor de folie nouă, după care a venit pauza scurtă de masă. Am ronţăit sanvişul din ghiozdănel şi fuga la întins plasticul.

Şi pt că eram cam în urmă cu mersul pe sârme, am fost desemnat la filă. Căcatul de spaniol, tot în curul meu stătea. Mie-mi explicase Mitică, seful de echipă, cum se face. Dar spaniolul nu şi nu. Ba că o vrea scurtă, ba că o vrea pe interior, ba că-i prea scurtă, ba că s-o fută pe mă-sa. A venit pauza de masă de la ora două. Temperatura depăşea lejer  de grade, iar vântul se lăsa aşteptat. Apa ce o aveam la pachet, părea din ce în ce mai puţină şi mai caldă.

M-am întors la fila mea şi spaniolul, din nou în curul meu. Şi mă tot futea la cap cu întrebări, de toate felurile. Neştiind ce să-i răspund, am ales tăcerea. La un moment dat, sfidarea mea fiind prea mare o strigat la Mitică, şi din ce-am înţeles eu la spaniola mea, îi reproşa că de ce fac eu experienţă pe solariile lui. Şi că el vrea doar oameni care ştiu exac ce fac, să stea cocoţaţi pe solariile lui.

Tras pe dreapta de spaniol la ora  jumate, am început să-l înjur de sfinţi şi dumnezei, cum n-o mai fost înjurat de mulţi ani. M-am tras la umbă şi-l priveam cu o ură de nedescris. Deja mă găndeam la cum aş putea să-l ciopârţesc, folosind doar cleştele din dotare. Mitică s-a pus în locul meu la filă şi o început să facă exact cum îmi explicase mie. Lui, spaniolul nu i-a cârâit nimic. Stând, am avut timp să-mi privesc rănile din prima zi: bătături la fiecare deget, plus beşici pe fiecare deget. Trei la număr. Şi ca tacâmul să fie complet, aveam şi în vârful fiecărui deget beşică, de la tras folia pt filă. Astea toate, având mănuşi pe mâini. Nu are rost să adaung nenumăratele zgârieturi de pe mâini şi picioare.

Pt prima dată de la plecarea de acasă, mi-a venit să mă piş abia pe la ora 6 şi ceva seara. Asta pt că am stat pe loc, la umbră. La orele amiezii, e atât de cald toate lichidele din tine le elimini prin transpiraţie. Nimic nu ajunge în vezică. Mă duc eu să mă piş. Era atât de fierbinte pişatul în mine, încât îmi ardea capu pulii în timp ce mă pişam.

Trebuie să remarc totuşi viteya celorlalţi pe solarii. Ai spune că e incredibilă, fantastică sau chiar ireală. Asta până când aflii că ei asta de fac de 3, 6, 7, respectiv 10 ani. Zi de zi. Şi ca să înţelegeţi cât s-a muncit ieri: un solar puţin mai mare de jumătate de hectar, schimbată toată folia. Asta în condiţiile în care mergeam pe sârme, la 4 metri înălţime şi ne luptam cu cel puţin 100 de viespi. Evident, în 4 oameni şi jumate.

Şi pt că ăsta are lucrări soar la spaniolul respectiv, eu am fost tras pe linie moartă.

12 gânduri despre &8222;Ampulea rău&8221;

  1. Bunul prieten D. zice:

    m-ai dezamagit complet mircea, nu te-ai tinut de promisiune, puteai macar sa spui ca nu primesc ce mi s-a promis…

Dă-ţi şi tu cu părerea

