Înainte de examen


Sâmbăta, ies pe la 9 seara de la examen. Intrasem pe la două. Cam ampulea, dar eram fericit că l-am tăiat de pe lista restanţelor. Partea nasoală, abia acum începea. Duminică dimineaţa, la ora 8!!!, aveam programat alt examen. Nu era stres dacă mergeam direct la Bunul Prieten D. să trag pe dreapta. Dar el era plecat la o nuntă. Colac peste pupăză, mai trebuia să ajung şi la garsonieră să iau banii de chirie de la fete. După o serie de telefoane, mă hotărăsc să dorm la Roby. Un mic setback era că el, la acea oră, era pe la Budapesta.

În timp ce rulam pe străduţe în drum spre garsonieră, îl sun pe Magiar.

– Ce faci?

– La o bere „prin zonă”.

– Mai stai mult?

– Mai stau, da.

– Atunci hai că vin şi io în zonă, că-l aştept pe Roby.

Nici n-am apucat bine să închid telefonul, că m-o şi duşuit o rafală scurtă 😡 . Ajung la garsonieră, iau banii de la fete şi-mi iau zborul către 4. Mai o rafală scurtă, că trecuse prea mult timp fără să fiu plouat. În cel mai evident mod posibil, când am ajuns în staţie si m-am ascuns sub un acoperiş… exact: s-a oprit ploaia 🙄 . 4-le o venit ca moartea. Exact atunci când nu trebuia. Numa’ ce mi-am aprins o ţigară şi îl văd trecând peste Decebal. „Nu puteai să apari cu 20 de secunde mai devreme? 👿 „. Urc în el bombănind şi cu gândul la ţigara aruncată. Pt câteva minute, gândurile m-au purtat atât de departe, încât nici nu mi-am dat seama cum am ajuns la Berărie, „în zonă”. Şi ca să înţelegeţi cât de buimăcit eram, am vorbit şi cu Magiar de două ori la telefon (nu ştiam locatia exactă a Berăriei). I-am mai cumpărat şi ţigări pe deasupra.

După ce-am salutat pe toată lumea (nu mai ţin minte cum vă cheamă pe niciunul 😳 ), mă întreabă Magiar:

– Mi-ai luat ţigări?

– Ce ţigări?

– Păi nu ţi-am zis să-mi iei un pachet de Kent8?

– Când??? întreb mirat.

– Când am vorbit la telefon!

– Nu?! (eu defapt nu-mi aminteam că am vorbit la telefon…)

Şi mă aşez lângă el pe canapea. În acel moment am simţit că mă jenează ceva în buzunarul de la spate. ( Pauză de omorât ţânţari. Futu-le dumnezeu’ mamii lor!!! 👿 ). Scot ţigările şi i-i le dau omului, spunându-i că am vrut să-l tachinez puţin. Cum să-i spun că de când am urcat în tramvai, m-am pus pe autopilot?! Schimburi de cuvinte din curtoazie cu cei din jur, până văd că se eliberează un loc la tabla de şah.

– Adi, dăm un şah?

– Eu n-am chef. X, joci un şah cu Mircea?

– Da.

Şi mă pun să joc şah cu X. Fiind şi cu faţa la tv, n-am putut să nu remarc cele două penaltiuri ratate şi golul lui Villa. Defapt bara-bară-gol. Câştigând partida de şah, m-am pus cu barmanul la o tablă. Acolo am cam furat-o. Dar n-a trecut mult, până o aterizat unu’ cu o casetă de chipsuri şi un pachet de cărţi. Cum aveam deja două beri băute, m-am băgat şi eu în horă.

– Hai să punem totuşi 5 lei de căciulă, ca să nu jucăm chiar haotic. Să existe totuşi o miză, spun eu.

Înainte să ne hotărâm care joacă şi unde stă, Magiar îşi ia fata de mână şi se retrage. „O adorm şi mă întorc”, îmi şopteşte înainte de a pleca. Şi ne punem pe jucat. Două mâini bune, un bluff şi din 6 am mai rămas doar 4. Puţin ghinion pt mine şi marea majoritate a chipsurilor mele, s-au mutat la individul din faţă. În timp ce noi eram concentraţi la un turn, pe uşă intră şi Roby. Era momentul cheie. Dacă mă ridicam şi plecam acasă, aveam timp să citesc puţin şi să şi dorm un ceas, două. Fiind cuprins de febra poker-ului, am ales să mai rămân. A mai zburat un pretendent de la masă şi din alte 5 mâini, s-a terminat partida. Am ieşit ca gâsca pe 3.

Nu-i nimic, mai dăm una. Şi la asta, s-a înscris şi Bondy (îl găsiţi prin La mare, la soare), care îsi făcuse şi el apariţia. Conform zicalei: bulanul începătorului, stack-ul lui creştea văzând cu ochii. Eu am zburat din asta destul de repede şi pe-o mână destul de ampulea.

Urmează detalii tehnice. Dacă nu ştiţi poker, săriţi următoarele rânduri.

Eram UTG şi primesc 99. Dau raise şi toţi se aruncă, mai puţin dealerul. „Are As cu damă” îmi zic. Se întoarce flopul: 8 5 3.  Cer substanţial şi el îmi dă raise, forţându-mă să merg all in. Îi întorc nouarii şi el întoarce K8. Şi cum Fortuna a ţinut neapărat să fie de partea lui ( târfa naibii!), i-a mai dat un 8 pe river.

Era cam 4, când împreună cu Roby şi Magiar, am decis să părăsim locaţia pt a merge în Bordeaux. Acolo, linişte şi pace. Am savurat o bere, iar când aia a fost gata, Roby îmi pasează cheile de la uşă:

– Dacă vrei să mergi acasă, poftim. Dar te asigur că la examen nu ajungi!

Ştiam că are dreptate 100%, dar am vrut numa’ de-al dracu’ să-l contrazic:

– Ba o să ajung!

Am luat cheile de pe masă şi dus am fost. Pt că nu găseam un taxi prin zonă (era puţin după 5 jumate), am trezit pe cineva la aproape 600 de km distanţă, doar pt a face „o faptă bună” :mrgreen: . Aveam să plătesc pt asta, cu aceeaşi monedă. Apare un taxi prin zonă şi mă urc grăbit în el.

– Acasă birjar!

Iar mi s-a rupt filmul, pt că din nou am recurs la autopilot. M-am trezit in cameră, uitându-mă lung la cartea de Baze… Una scurtă cu coada ochiului la pat… „Bag pula’n el examen! Merg duminica viitoare!” ( tot de la 8 dimineaţa!) Şi mă arunc pe pat. O ultimă privire la ceas. Era 6 şi 7 minute. N-a trecut mult timp şi încep să aud o voce prin cameră.

– …

– …a.. u…

– Mir… tre…

– Mircea, trezeşte-te!

Deschid ochii: mătuşă-mea.

– Hai, treziurea că-i 9 şi trebuie să mergi la examen!

– A început de la 8.

„Acuma lasă-mă să dorm!”

– Nu contează, du-te la examen!

– E început deja! Unde să mai merg?!

„Dă-l în pula mea de examen. Vreau să dorm!!!”

– Atunci hai să mănânci!

– Nu mi-e foame!

„Pt ce dracu să mă trezesc ca să mânc?! Nu pot să mânc pe la unu’ sau două, când m-oi trezi de bunăvoie?! Vreau să dorm!!!”

– Hai, trezeşte-te!

Atunci mi-a sărit ţandăra. M-am ridicat, mi-am luat hainele pe mine, papucii în picioare şi am plecat direct în Torontal. Nu chiar direct. Pe drum m-am întâlnit cu doi colegi, care au tras de mine să intrăm pe la Roy pt o pleşkaviţă. După pleşkaviţă, am plecat în Torontal. Mă înjuram de toţi sfinţii şi toţi serafimii posibili şi existenţi. „Să mă fut în gură dacă mai merg vreodată la Roby, înaintea unui examen!”

3 gânduri despre &8222;Înainte de examen&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

