Pe baltă cu prietenii


Ieri m-am dus la examen la LF. Mi-or picat nişte subiecte… Am rămas interzis. L(V)= {a la m-1 ba la m+1}. Găstiţi gramatica superioară şi justificaţi răspunsul! Cum căcat să-ţi răspund, când n-am pupat aşa ceva la seminar?  Am luat 1,5 deci să sărim peste. Plec de la şcoli spre eternul Torontal. Ajuns acolo, dau o fugă de cal mort pân’ la Bunul Prieten D. la servici. Scuza a fost cafa.

– Stai mă şi plecăm toţi împreună la 5.

– Cuaie, nu pot! Trebe să merg acasă, să caut râme, să pregătesc beţele, plm…

– Na bine mă. Da’ vezi că s-ar putea să vină şi Silv…

– Nu-i stres.

Îmi iau rămas bun de la el pt câteva ore şi merg la „ia-mă nene”. „Labă tristă” ca să citez un clasic în viaţă, mort la naştere. Am ajuns acasă pe la 3 jumate. N-am apucat să bag ceva la maţ şi să pregătesc beţele, că-mi sună telefonu’. Era Silv…

– Ce faci, bă nebunule?

– P-acas’.

– Nah, noi acuma suntem la petrom, alimentăm. Bă, găsim să luăm ceva de mâncare la Biled?

„Dude, WTF? Biledu’ nu-i în vârf de deal, unde întoarce uliu cu frâna de mână??? 😕 ”

– Da mă! Mergem la un magazin si facem plinu’.

– Tu ai ceva tărie p’acasă?

– Am nişte uischi. Plm… mai de contrabandă italiană el, dar merge.

– Perfect. Bine mă nebunule, hai că te mai sunăm când ajungem. Ceau.

– Ceau.

M-am mai învârtit puţin prin casă şi numa’ bine or ajuns băieţii. Şi ca tacâmul să fie complet, o mai venit şi Mar…. Nu de alta, dar aveam doar două beţe pt pescuit. Am dat o fugă pân’ la magazin să facem cumpărăturile: două sticle de bere ( din alea la 2 litri), două sticle de cola şi pt domn’ şofer (Mo..), o chestie energizantă. Bunul Prieten D., cu Silv… şi cu Mar…. şi-au mai luat şi ceva de haleală.

Plecăm spre băltoacă. Parcăm maşina şi ne băgăm în Cânepă. Am încercat să ne găsim un loc fără valuri şi cât de cât ferit de vânt. Misiune imposibilă. Oriunde lansam, ne plimba vântul pluta. Şi pt că nici nu trăgea cum ne-am fi dorit, am decis împreună cu Mo.. (al doilea pescar) că e mai bine să  plecăm pe balta mică, la porcuşori. În fond, ăsta era scopul pescuitului de ieri. Să vedem că trage. Nu să stăm două ore şi să prindem un singur peşte.

Nici bine n-am dat cu băţu’n baltă, că porcuşorii şi-au intrat în drepturi. Primul peşte prins, a fost scăpat din păcate, pt că lui D. i-a fost frică să pună mâna pe el 😆 .  A urmat un adevărat şou. Pe măsură ce se golea sticla de whiskey, bâza era din ce în ce mai prezentă. Eu am prins 4 porcuşori (cu tot cu cel scăpat :mrgreen: ) şi Mo.. 2. Fiecare porcuşor scos din apă, trecea pe la nasul lui D. 😆 .

– IA-L BĂĂĂĂĂĂĂĂ DE LÂNGĂ MINEEEEEEEEEE!!!!!!!!!

😆

Au urmat nişte faze povestite de Mar….(el e bănăţan român, din Sîrbia).

– S-o dus uică-miu la pescuit cu nişte prieteni. Şî cum lui nu i-o tras, o zîs că mere să-şi ia (nuş’ce) d’acasă. Numa că ăsta s-o întors cu Kalaşu şî o început să tragă cu gloanţe în apă după peşti 😆 .

– La un vecin d-a lu’ uică-miu (alt uică), o venit armata prin 2003 să-i ia tancu dîn curte. Ăsta l-o ţînut în curte dîn ’95 şî până în 2003 şî era perfect funcţionabil. 😆

– După război, doctorii i-o spus la taicămio că nu o vindecă pe bună-mea dacă nu scoate mii dă mărci. Şi cum n-o avut, bună-mea o murit. S-o dus taicămeo acasă, o luat pistolu şî s-o’ntors la spital, i-i l-o băgat la doctor în gură şî o vrut să tragă. ( Sincer şi eu aş face la fel, chit că n-am pistol).

D. s-a hotărât şi el să pescuiască. A luat undiţa de la mine şi s-a dus pe o mini platformă. Silv… , pt „trei sute de mii”, s-o dus să-l arunce în apă pe D. de pe platformă 😆 . S-a chinuit şi el să dea cu băţu’n baltă, dar nu ştiu cum dracu reuşea să o lanseze tot mai în spate 😆 .

Mo.., gânditor şi cu priză de pescar, îşi privea imperturbabil pluta.

Pe la 8, s-a terminat uiscanu’ şi odată cu el, şi cheful porcuşorilor de a ne enerva :mrgreen: . Dar am găsit noi alte activităţi interesante.

😆 . În mod evident, am făcut poze cu capturile. „Monştrii marini” sau „crocobaurii” cum le spuneam noi 😆 .

Erau 4, doar că unu’ fiind minuscul nu se vede, iar pe unu’ l-am zdrobit când m-am dus să mă piş. Nu l-am văzut acolo în iarbă şi l-am călcat 😆 . Ne-am retras de pe marginea băltoacei pt că apăreau ţânţarii. Dar nu prea departe. Ne-am oprit la nişte betoane, unde am mai povestit câta şi am terminat berile. Am decis că e mai bine să plecăm acasă, pt că bunul Prieten D. se căca pe el 😆 . Şi ca o mică paranteză: D, nu era mai bine dacă puneam video-ul? :mrgreen: Ajunşi la mine, ăsta o mers direct la budă. Pe Silv… l-am dus în camera lu’ Găvrilă să asculte muzică. Asta pt că Găvrilă, la cei 4 ani ai săi, pişă tot cu muzica lui 8) . Dacă se supără, vecinii de pe-o rază de 200 de metri nu mai au dreptul la somn 😈 .

(chestia aia neagră de jos e staţia).

Mar… şi cu Mo.. s-or dus în sat după o sticlă de bere, iar când s-or întors, Mar…. încerca să-l îmblânzească pe Alutus 😆 .

– Jos mă! Jos! Ascultă la mine! Jos!

Olteanu’ numa’ mârâia printre dinţi. Dacă nu eram aşa aproape de el, rupea lanţu şi-l făcea ţăndări pe Mar…. al meu 😆 .

După puţin timp, băieţii au plecat la Tm şi eu am rămas acasă, cică să învăţ 😆 . Am mai studiat puţin o sticlă de bere, de unul singur. Asta până o ajuns tată-miu acasă. Am continuat lectura’n doi pân’ pe la 12, când el o tras obloanele şi m-o lăsat singur.

3 gânduri despre &8222;Pe baltă cu prietenii&8221;

    • Miştotică zice:

      Iniţial am vrut să te cenzurez doar pe tine, dar am decis că-i mai bine pe toţi şi de aia mi-a scăpat numele lui 😳 . Am corectat acuma, că şi-aşa n-o citit prea multă lume :mrgreen: .

Dă-ţi şi tu cu părerea

