Băieţi, remorcile acasă (I)


Se întâmpla acu’ 5 ani. Primul an de Hidro era pe gata. Era vinerea, înaintea săptămânii de parctică. La o bere, eu cu Roby, Magiar, Leabu, Sulea ( Marius sau Domnul Apă) şi Claudiu.

– Ce faceţi vacanţa asta? întreabă Leabu.

Nimeni nu avea un răspuns concret.

– Aveţi chef de o ieşire? ne întreabă.

După jumătate de oră de parlamentări, ne-am pus de acord: Dăm o fugă la Poiana Mărului, cu corturile. Plecarea era vinerea următoare. Condiţia necesară şi suficientă: „Băieţi, remorcile acasă!” 😀 .

„Bine. Du-te la gayparty-ul vostru! 👿 ” a fost replica prietenelor, enervate la culme, că urmau a fi lăsate acasă 😆 .Două dintre ele, verişoare fiind, au plecat şi ele singure ( de fapt cu fratele uneia şi prieteni de-ai ăluia) la Surduc, numa’ să „ne facă în ciudă” 😆 .

Ca să-mi iasă pasenţa, la practică eram one man show. A trebuit să cartografiem curtea interioară de la Construcţii ( da, aia între Construcţii şi ASPC), pt că trebuia asflatată. Fiind singurul care se descurca bine cu Theo şi nivela, eu am făcut toate măsurătorile. Seminarista () nota măsurătorile, iar alţi 4 colegi făceau calculele. Şi uite aşa, o treabă de  două săptămâni, a fost gata’n 4 zile. În a cincea zi ( vinerea plecării), la 10 dimineaţa, eram cu proiectul predat şi cu Eleş (profu’) la o bere pe terasa de la baza Ştiinţa.

Prima maşină, plecase la 8 dimineaţa spre Poiana Mărului. În ea erau: Leabu, Magiar, Bona, Roby şi Sulea. La ora 14, pleca a doua maşină spre distracţie. Cu asta am mers: eu, Radu, Grosu, Claudiu şi Pituţ. Eu băusem vreo 6 beri acolo la terasă, iar pe drum am mai lins încă 4. Am ajuns la destinaţie gata tropat 😀 .

Ne-am stabilit pe platoul din faţa cabanei de la UVT, undeva mai retraşi. Lângă noi, două familii cu copii, tot cu cortul. Săracii… 😆  Cei din prima maşină, erau gata instalaţi cu corturile şi ne aşteptau cu grătarele făcute. Bucătari: Sulea şi Roby. După ce-am băgat bine la ghiozdan, m-am dus cu Magiar în vale, să-i arăt cum se face un frigider natural.

– Iei pietrele astea mari şi le aşezi frumos, ca să-ţi iasă un minibazin. Bagi berea în el şi asta-i tot. Simplu, nu?

– Da bă… Ce chestie?!

Înapoi sus la corturi şi dă-i şi bea. Am dat şi o fugă mică la băltoacă, dar fiind apa prea rece, ne-am întors imediat. Vecinii ( familiile alea două cu copii) or avut grijă să nu dea nimeni cu ţapţarapu’. La unu’ dintre taţi, i-am mulţumit cu 4 beri, pt sprijinul acordat. Cam pe la vre-o 9 seara, apare Ovidiu (nu Leabu, ci altu’) cu pretenă-sa. Când ne-a văzut pe toţi acolo, ofta că se cazase la o cabană. Eu şi Claudiu am mers să-i ajutăm să despacheteze. I-am ajutat să care două geamantane, după care le-am băut toată berea 😆 . Ne-am luat rămas bun de la ei şi am plecat înapoi la corturi. Acolo, erau câteva probleme. Cum toţi am băut ca porcii, nimeni nu o făcut provizii pt foc. Grosu, care deja era betoloc, îşi aminteşte că o văzut nişte buşteni proaspăt tăiaţi, în faţa cabanei. Pe furiş, am dat atacu’ şi în 15 minute, „am strâns” toţi buştenii ăia 😆 . În timp ce spuneam bancuri porcoase lângă foc, Magiar scoate una din suflet:

– Bă, hai să fugim în pula goală prin sat şi să zbierăm ca descreieraţii!

– Gataaaaa…

În nici un minut, toţi eram la pula goală, cu şosete şi adidaşi în picioare. Toţi, mai puţin Radu. Ăsta s-o comportat ca un coi în excursia aia „particip, dar nu mă bag”. Ne-am luat inima’n dinţi şi am început să fugim pe stradă, zbierând cât ne ţineau plămânii.

„ĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂ”

Oamenii, alarmaţi de urlete, aprindeau repede becul în curte să vadă ce se petrece 😆 . „Ui’ şi la ăşcia. Nebuni, nu alta.” 😆 Cele mai fericite persoane, erau babele din sat. Alea ieşeau până în stradă, să ne admire sculele şi bucile 😆 . După vre-o 500 de metri, dracu’ mai avea vlagă să fugă. Am continuat în ritm de pas domol. Dar de urlat, urlam mai tare 😆 . Plictisiţi şi cu setea în gât, ne-am întors către corturi. Un nou pârâu de bale ale babelor, se forma în urma noastră 😆 . Când mai aveam de 100 de metri pân’ la poteca ce ducea la corturi, pe drum îşi face apariţia un cârd imens de fete ( le-am văzut cu ajutorul singurului bec ce ilumina bucata aia de stradă). Roby, mai ruşinos de felul lui, ţâşneşte de lângă noi, face dreapta pe potecă şi direcţia la foc. Când ajunge acolo, îşi dă seamă că greşise tabăra 😆 . Era la focul familiilor. Imaginaţi-vă că staţi cu nevasta/soţul şi cu copiii lângă foc, cântaţi la chitară, şi ca din pământ, apare un pulică frânaru’, de vre-o douăj’de ani, în pula goală 😆 . Or aruncat săracii oameni chitările şi direct mâinile pe ochii copiiilor 😆 . Roby, realizând gafa, s-a roşit şi mai tare la faţă şi:

– Ăb, ăb, ăb… scuuuuze.

Şi tule-o prin urzici spre corturile noastre 😆 . Noi toţi râdeam cu lacrimi, în mijlocul drumului 😆 . Nici n-au mai contat chicotelile fetelor care treceau pe lângă noi 😆 . Fetele erau de la Geografie şi erau în practică p’acolo. Grosu’, în pula goală fiind, încerca să se infiltreze în grupul lor 😆 . L-o scos profa în şuturi din curtea cabanei 😆 .  Ne-am îndreptat încet înspre corturi, unde Roby ne aştepta îmbrăcat şi cu haine cu mânecă lungă 😆 .

– Unde-i Radu? întreb eu.

– Cred că doarme, răspunde Roby.

„Dacă dormi, al meu eşti, ‘tu-ţi crucea mă-tii! 😈 ” îmi zic. Deschid uşor fermoarul la cort şi-l văd cu doarme. „He-he, ai belit pula amice! 😈 ” Mă duc la geanta mea, scot din buzunarul lateral marker-ul şi îi zic la Magiar:

– Radu?!

– DAAAAA!!! 😈

După ce l-am grafittiuit p’ăsta, ne-am pus să bem mai departe. Pe la ora 4, organismul meu a răcnit: „SOMN!”. În acel moment, m-am întins pe iarbă şi am închis ochii. Cortul, aflat cam la 5 metri, era prea departe 😆 . Dimineaţa…

6 gânduri despre &8222;Băieţi, remorcile acasă (I)&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

