Săriţi oameni buni!


Aseară, în timp ce spălam cu sor’mea copiii, mi-am amintit de vremurile în care eu trebuia să fac baie. Prima mea amintire, e cu mătuş’mea Miţa, când ne spăla, pe mine şi pe Nilă. Nu cred că aveam mai mult de doi ani. Ne-o aruncat pe amândoi în cadă şi ne spăla ca pe rufe. Ne-o intrat şampon în ochi, săpun în gură şi de n-am băut la apă… Eh, experienţa asta m-a lăsat cu traume. Când a trebuit să mai fac baie, atunci să mă fi văzut:

– Nu vreau!

– Dar hai, că îi doar apă, îmi zicea mama’mea.

– Violeta, aţă paţeee (lasă-mă’n pace)!

– Dar uite ce te-ai murdărit. Dacă nu te speli, vine Radinca şi-ţi face injecţie ( îmi era o frică de injecţii… 😯 ).

– Nu vine. Închid uşa şi nu intră.Violeta, aţă paţeee! Te spun la Fanu’ (unchiu-miu, care-mi sufla mereu în coarne) şi te bate!

După vre-o 10 minute de conversaţie, la mam’mea îi sărea muştarul şi mă băga forţat în cadă. În clipa în care atingeam apa, zbieram din toate puterile:

– Ajutoooooooooooooooooooooooooooor! Săriţi oameni buni, că mă omoară! Ajutooooooooooooooooooooooooooor! Ajutooooooooooooooooooooooooooor! Mă omoarăăăăăăă!

La primele două sau trei băi, vecinii apăreau la uşa noastră alarmati şi gata-gata să mă scoată din mâinile „părinţilor ucigaşi” 😆 . Odată, Anghel (vecinu’ de lângă) nici n-a mai bătut la uşă. A intrat direct în baie, cu polonicu’ în mână 😆 . Dar, vecinii s-au obişnuit imediat: „Auzi Vica, iar il spală Violeta pe Mirciulică 😆 ” spunea ‘nea Nelu Micovschi.

Până la vârsta de 5 ani, când m-a învăţat bunica, stând în hol ( dacă intra în baie, era jale), cum să-mi fac baie singur, când vedeam cada plină cu apă, mă luau fiorii.

Pe la 6 ani, când am învăţat să înot, îmi schimbasem radical optica, vizavi de apă. Dacă intrai în baie după mine, aveai toate şansele să-ţi rupi gâtu’. Jumătate din apa din cadă, era pe jos, pe gersie.  Păi dacă ştiam să înot, de ce să nu fac pe Flipper şi’n cadă? 😆

3 gânduri despre &8222;Săriţi oameni buni!&8221;

  1. =)) =)) eu mi`aduc aminte cand am iesit la poarta si`am inceput sa plang ca mama nu`mi da de mancare si ma lasa sa mor de foame =)) pana la urma mi`au dat vecinii sa mananc :)))
    dar nush dc am facut asta 😀

Dă-ţi şi tu cu părerea

