Din viaţă adunate (II)


Acu ceva vreme, am scris despre nişte maxime pe care le-am auzit/cules de la cei din jurul meu. Promiţând că voi reveni cu altele, încerc să mă ţin de cuvânt.

Pe la începutul anilor 80, în Şandra era un preot care le trăgea bine la măsea. Tată-miu, trebuia să ducă nişte turlişti la Valcani la o sondă. La ieşirea din sat, era popa la ocazie, rupt în gură. Neputând să-l refuze, opreşte tată-miu IMS-ul şi îl ia. Pe la Sânnicolau Mare, un poliţai îi opreşte pt o verificare de rutină (fiind graniţa aproape, opreau toate maşiniile).

– Încotro vă îndreptaţi?

– Avem de făcut o reparaţie la o sondă, la Valcani, zice tată-miu înmânându-i foaia de parcurs+adeverinţa de lucrare.

– Aici scrie trei petrolişti plus un şofer, iar voi sunteţi 5. Cine-i în plus aici?

Popa ridică mâna.

– Tu ce meserie ai? Întreabă gaborul pe bietul popă.

Eu toată săptămâna fluier şi duminca cânt, răspunde ăsta.

În secunda doi, pe fălcile preotului a aterizat o pereche de palme. 😆

La puţin timp după ce s-a schimbat preotul din Şandra (ăsta de mai sus), noul preot s-a decis să-l schimbe pe cantor. Motivul era simplu. Le trăgea gagiu la măsea. Andreescu (noul preot), în necunoştinţă de cauză, zice:

– Păi să-l punem pe nea Ştefan (bunică-miu) noul ca…

Dar nu apucă să-şi termine frază, că îi spune unu:

Păi ce facem dom’ părinte? Îl schimbăm pe dracu’ cu ta-su’? 😆

Mă duc la cofetărie cu Fănuţă. Se întâmpla prin ’87-’88. Acolo, un coleg de-al lui Fănel, îl ia peste picior.

– Ce-i Fane? Ai ajuns dădacă pt nepot?

Fănel, se întoarce către mine şi-mi zice:

– Mirciulică, ia spune-i ceva de dulce!

Asemeni unui rottweiler eliberat din lesă, mă încrunt şi-i spun cu dinţii încleştaţi:

‘tu-ţi dulceaţa mă-tii 👿  !


Văru-miu Ovidiu, nu-i el başca strălucit într-ale materiei cenuşii. Într-o zi cu soare, când avea el vreo 15 ani, eram mai mulţi pe la unchiu Coni prin curte, reparând la Golfu’ lu’ Nilă. Şi dintr-o discuţie în alta ( despre femei, evident), Nilă îi spune la Ovidiu, rânjind ca o hienă:

– Tu vorbeşti?! Te-am dus la una mai curvuştină de felul ei şi tu în loc să o fuţi, ai dat limbi la ceşcuţă 😆 …

Ovidiu, încercând să se scoată:

Ce ştiţi bă voi… Să ştii să dai limbi, îi o hartă!

Am o vecină, tare a dracului. Baba Anica, are o plăcere din aia meschină de a-şi fute la cap fata şi ginerele. Dar, Costel (ginerele babei), cum o prinde cum o taxează.

Făcând cumpărături mai serios pt paşte (acum câţiva ani), Costel cumpără şi un sac din ăla mare de Chappi pt câinii babei. Baba, neavând înaintaşii pe bârnău, îşi intreabă ginerele:

– Costele, ce’s astea?

Ţi-am cumpărat bomboane, mamă soacră. Ia şi mâncă.

Timp de 5 minute, până o apărut Ligia in casă, baba şi-o cam rupt dinţii în crochetele alea 😆 .

Acum vreo doi ani, o picat baba beceagă la pat. Costel şi cu Ligia îşi fac apariţia de la Timişoara, într-o suflare.  În timp ce baba încerca să se vaite că „Măi copii, eu simt că mooorrr…”, Costel îi taie vorba scurt:

Mamă soacră, te cheamă pământul! Ce mai aştepţi?

Dă-ţi şi tu cu părerea

