O zi tristă


Deşi evenimentul s-a produs sâmbătă, astăzi am aflat cu stupoare că mi-a murit cel mai bun prieten. Ne ştiam de când m-am mutat eu în Biled, acum 12 ani. Aş vrea să beau o bere în cinstea lui, dar pur şi simplu nu mă lasă inima. Nu merită!

Sâmbătă, am vorbit o chestie şi m-a lăsat în aer, trimiţându-mi un mesaj pe telefon: „Eu am plecat.”, în timp ce eu mă bărbieream. Trebuia să mergem împreună la Heccha Bari (Iecea Mare), la un prieten. Evident, n-a mai putut să aştepte 5 minute 🙄 . Pe la 1 noaptea, se întoarce din drumeţia-i iniţială şi mă sună, văzând becul aprins în bucătărie:

– Ce faci bă?

– Fumez o ţigară, înainte de culcare, răspund eu pe-un top supărăcios.

– Hai până afară!

– Nu mai vin!

– Hai până afară!

– Nu vin!

– Bă ce beat îs… Hai să mergem la Iecea! (eu fără permis, el rupt în gură)

– Du-te cu cine ai plecat prima dată! Dacă n-ai putut să mai aştepţi 5 minute atunci… eu acuma nu mai am chef să ies.

– N-am putut să stau bă, că o venit asta cu Matizu’ şi am mers la „bucile negre”.

– Asta e. Hai că merg la nani. Ceau.

– Bă, stai, nu închide. Dă-mi nişte benzină să am de rezervă, că merg la Iecea.

– Eşti beat şi nu-ţi dau. Nopte bună.

– Bine mă, ceau.

Şi dus a fost. Pe la vreo 4 dimineaţa, m-o mai sunat de vreo 2 ori, dar cunoscându-l foarte bine, mi-am pus telefonu’ pe silent din timp. A doua zi, fiind supărat pe el, nu l-am sunat. Nici el. Luni la fel, marţi la fel, miercuri la fel, joi la fel. Astăzi, în timp ce tundeam iarba la stradă, apare soră-mea pe la mine şi-mi zice sec:

– Ce are Mihai?

– Nu ştiu, răspund eu mirat.

– Sâmbătă, la „bucile negre” o zis asta şi asta şi asta şi asta şi asta (o listă foarte lungă) despre tine. Şi măcar de-i zicea lu’ Robi (cumnatu-miu), dar a zis-o într-un grup mare şi de faţă cu Robi. L-ar fi bătut Robi, dar nu l-o lăsat unu’.

Şi în timp ce soră-mea-mi povestea mai departe, gândurile mele acopereau tot sunetul. O stare din aia de nervozitate, dusă la extrem, a pus stăpânire pe mine. Dacă îmi ieşea în cale în clipa aia, fără cea mai mică reţinere, îl omoram.

Păi bă, căcatule! Pt toate căcaturile din care te-am scos; Pt milioanele de „ultima ţigară” care le-am împărţit cu tine; Pt nopţile în care te-am ţinut la mine; Pt cât te-am apărat în faţa celorlaţi; Pt toate beţiile ce le-ai tras pe banii mei; Pt că te-am ţinut aproape 3 ani, zi de zi, cu ţigări; Pt toate ieşirile în care te-am luat cu mine, Ăsta m-i mulţamu’ tău? 👿

Mă gunoiule! Am făcut multe chestii împreună, dar alea îs din categoria „le iau cu mine’n mormânt!” Nu’s pt a le povesti tu la colţ de stradă, împingându-mă pe mine pe post de ţap ispăşitor, iar tu un simplu martor inocent.

Am primit mai multe semnale de alarmă, din partea mai multor persoane. Am refuzat să-i ascult, iar când n-am reuşit asta, te-am apărat în faţa lor. Îmi vine să mă împuşc acuma, pt că i-am nesocotit pe ei.

Ştiu că o să citeşti aceste rânduri. Din respect pt ăştia 12 ani de prietenie (pe care tu te-ai pişat cu nonşalanţă), îţi spun: Fereşte-te de ochii mei, măcar pt 2 săptămâni, până-mi mai trec nervii! Altfel, nu o să mă pot abţine şi te calc în picioare. Un lucru pe care nu mi-l doresc, din respect şi de ruşinea părinţilor tăi. Azi este ziua în care, pt mine, ai murit! Şi ai făcut-o în cel mai josnic mod cu putinţă.

PS: Cele două beri băute sâmbătă, nu te scuză. Ci dimpotrivă! Te-au ajutat să-ţi descarci sufletul.

Dă-ţi şi tu cu părerea

