„Boiat bun”


A venit şi vremea lui. Eram în prima sesiune, în anu întâi la Hidro. Pe vremea aia, stăteam în chirie în I3, lângă Billa. Primul meu examen, Analiză. Învăţ toată săptămâna, iar joi după-masa mă pun să vizionez cu Manu (colegul meu de cameră de atunci) nişte filme. Eram bine pregătit pt Crivăţ şi materia lui, aşa că vizionarea unui film nu-mi putea dăuna. Aşa că am mai vizionat unul, şi încă unul, şi încă unul… şi dintr-o dată s-a făcut ora 7 dimineaţa. Examenul fiind de la 8, mă îmbrac, mă aşez în cur pe pat, îmi iau bocancul stâng în picior, îl iau pe cel drept în mână şi…adorm 😆 .

Mă trezesc la 12 şi un sfert, exact în aceeaşi poziţie, cu bocancul drept în mână 😆 . Încalţ şi bocancul drept şi mă duc în balcon să fumez o ţigară. Aruncându-mi privirea pe geam, observ un şobolan îngheţat în zăpadă. „Să nu uit să i-l arăt lu’ Manu duminică seara.” Termin ţigara şi plec spre Torontal. În week-end a mai nins, iar duminică, ajuns la apartament, mă pun cu Manu la un film. După nici 10 minute, la interfon sună Tralala. Intră ăsta în apartament, direct cu ţigara.

– În balcon, dacă vrei să fumezi! îi spun.

– Bine…răspunde Tralala.

– Hai să băgăm si noi doi o ţigară, ca să nu mai punem filmul pe pauză dup’aia, zice Manu.

– Ok.

Şi când scot capul pe geam pt o gură de aer curat, îmi amintesc de el.

– Hai să vă arăt ceva! zic.

– Ce? întreabă instantaneu Tralala.

– Pe Boiat Bun.

– Pe ce? întreabă Manu.

– Pe Boiat Bun.

– Ce-i aia? întreabă Tralala circumspect.

Nu le mai zic nimic, iau o coadă de mătură din debara şi plec. Ăştia doi, mânaţi de curiozitate, hop-ţop după curu’ meu. Ajungem sub geam şi dau zăpada pufoasă la o parte. Încep să scormonesc în zăpada îngheţată cu coada aia de mătura. Manu şi Tralala, stăteau în spatele meu şi îşi lungeau gâturile, poate-poate or vedea şi ei ceva. Mă aplec să nu vadă ăştia nimic şi scot şobolanul îngheţat de coadă. Mă ridic şi mă întorc brusc. Când l-or văzut, or luat-o la fugă ca descreieraţii, şi io după ei cu şobolanul în mână. Tralala o luat-o spre Coandă, iar Manu spre Billa. Îl fixez pe Tralala şi fug după el zbierând:

– Tralala, ţi-ai uitat pacheţelul cu mâncare. TRALALAAAAAA! Aşteaptă-mă! 😈

Ăsta fugea de mine, mai tare ca de moarte 😆 . Când eu am ajuns în staţia de la Orlovi, el era în 700 😆 . Mă întorc la I3 dezamăgit, cu şobolanul în mână. Manu mă aştepta în faţa uşii blocului, râzând în hohote.

– Da’ tu ce pula mea râzi 😈 ? îl întreb, şi o iau la fugă după el.

Ăsta o tulit-o la Billa în parcare. După câteva ture în jurul unei maşini, ăsta intră în magazin, gândindu-se că acolo va fi în siguranţă. Fără să mai stau pe gănduri, îl urmez. În spatele meu, un moşulică de la pază, fugea după mine să mă scoată afară din magazin, cu şobolan cu tot 😆 . Când o văzut Manu al meu, că nu scapă nici în Billa de mine, o ieşit din Billa şi o luat-o la fugă în jos pe Gh. Lazăr, înspre Cetăţii. Să fi văzut cum am trecut cu şobolanul pe la case 😆 . Mai ceva ca o coloană prezidenţială 😆 .  Evident, nu l-am mai urmărit pe Manu, fiind puţin obosit. Dar tot o trebuit să fug de moşulică şi mai unu’ de la pază 😆 .După ce i-am zăpăcit pe străduţele din spate, am plecat încet spre bloc, râzând de unul singur de reacţiile oamenilor de pe trotuar, din staţia de tramvai, din parcarea de la Billa, dar mai ales de cei din magazin 😆 .

Ajuns prin spate la buticul dintre I2 şi I3, il zăresc pe Tralala în faţa blocului. De ciudă că nu l-am prins din prima, am aruncat cu şobolanul după el 👿 . Când o văzut că nu-i de glumă, şi-o băgat pula’n tot şi o plecat, dracu ştie unde. O venit abia după două ore, ca să-şi ia geaca 😆 .

2 gânduri despre &8222;„Boiat bun”&8221;

  1. 😀 😀 mamăă ce mi-ar fi plăcut să văd faza în realitate.Criminal ! 🙂 Săracul boiat bun, înghețat cum era, tot și-a făcut datoria cu vârf și îndesat.

Dă-ţi şi tu cu părerea

