Fotbal?!


Încep acest post cu o poză. Dacă nu mă înşeală memoria, mesajul aparţine celor de la Curva Sud Milano.

Liga Campionilor cu ale sale miraje, mă lasă rece. Nu mă înţelegeţi greşit. Mă mai uit la un meci, două p’acolo, dar nu am nici o senzaţie. Nu mă încearcă nici o emoţie. Ultimile „senzaţii” provocate de competiţia asta, au fost la finala din 2005. Fiind un simpatizant al milanezilor, m-au cam luat dracii în repriza a doua, plus cele două de prelungiri.

„Asta este una din frumuseţile fotbalului modern…” îl şi aud pe mironică pulă mică. Care, mă boule? Ce dracu’ îţi place la fotbalul ăsta? Că stadioanele sunt all-seated şi clubul te îndeamnă să stai jos în timpul meciului (vezi aici)? Jucătorii care fac 2 faze „spectaculoase”? Poţi să numeri jucătorii care pun suflet, pe degetele de la o singură mână. Mă doare’n cot de Rooney, Ronaldo, Messi, ş.a.m.d. Ăştia nu joacă fotbalul din plăcere. Îl joacă pt bani. Şi nu orice sume. Bani aruncaţi cu nemiluita pe geam. Salarii exorbitante, sume de transferuri colosale, bani mulţi de la televiziuni şi pt ce??? Pt „spectacol”? Am început să ne vindem pasiunile pt „şou”. Ceea ce, din punctul meu de vedere, e foarte trist. Cum poţi să pui un preţ pe visele tale (să mă cac în gura idiotului cu ideea noţiunii de „visuri”)? Acolo unde intră banul în acţiune, dispare totul. Nu mai există pasiune, ambiţie, orgoliu, onoare, devotament, iubire. Un exemplu elocvent, îl constituie noul trend din fotbalul românesc, unde câştigarea titlului e dorită doar pt banii din Champions League. Nu se pune (aproape) deloc accent pe dorinţele fanilor. Şi când zic fani, mă gândesc la cei care chiar pun suflet pt echipa lor. Care bat mii de km să-şi vadă şi să-şi susţină echipa favorită. Nu la papiţoii ăia cu trompete, peruci şi alte clownisme, care vin la stadion o dată sau de două ori pe an.

Pt mine, fotbalul înseamnă calităţile enumerate puţin mai sus. Acum, eu ce mă fac? Starea mea de spirit, e similară cu mesajul câinilor din sud:

„Fotbalul a murit

A rămas doar ură

Să vă luăm familiile în pulă!”

Nu mă prea dau în vânt după fotbalul din ziua de azi. În schimb, sunt al naibii de fericit când joacă Poli. Nu sunt chiar aşa curios de numele competiţiei, de numele adversarului, de natura jocului, de condiţiile meteo sau alte chestii de genul ăsta. Vreau să o văd pe Poli. Dacă mai şi câştigă, sărbătoarea e şi mai mare.

Eu vreau Cupa Campionilor Europeni înapoi. Cupa Cupelor deasemenea. Cum poţi să joci în Liga Campionilor, terminând pe locul 4 în propriul campionat?! Ce campioană eşti tu? Vreau să văd campioanele din fiecare ţară, cu ce au ele mai bun. Şanse egale şi fie ca cel mai bun să câştige. Pot să-şi păstreze Liga Banilor Mulţi în continuare. Vreau să pot să dau cu torţe şi fumigene la fiecare meci. Vreau să pot să flutur steagul mai mult de un minut şi ăla la marcarea golurilor (vezi „marile stadioane” din Europa)… Cu alte cuvinte, vreau fotbalul înapoi! Şi DA! Fotbalul este al meu! Este al tău, al tuturor celor care iubesc acest sport. Acest simulacru al zilelor noastre, nu face altceva decât să-i alunge pe cei care iubesc fotbalul şi să aducă pe stadioane tot felul de ciudaţi, gen „spectator de teatru/operă”. Eu când merg la teatru, cum pot să stau frumos în banca mea, apreciind ce văd pe scenă? Acest „spectator modern”, să se comporte ca pe stadion dacă vrea să vadă un meci de fotbal. Să cânte, să fluture steaguri şi să-şi susţină echipa favorită timp de 90 de minute. Nu să vină să-mi dea mie lecţii de „civilizaţie” şi cum să stau jos, că el nu vede meciul. Mai marş în mă-ta, acasă în fotoliu! Că pe stadion şi aşa nu eşti…

Fotbalul fără fani, nu există! E ca o frecţie la un picior de lemn.

Dă-ţi şi tu cu părerea

