Ţigările mele


La început, pufăiam. Am fost „convins” de expresia: „Ia şi tu să nu mă pârăşti!” însoţită de una la ureche. Dacă nu mă înşală memoria, cred că e vorba de Cristi Sabău. Eram într-o habă şi era vara din ’89.

Habă =  un vas/recipent scos din uz, în care erau stocate/filtrate produse petroliere. Capacitatea cilindrică începea de la 15 m cubi. Formele lor sunt diferite.

Haba în care mă aflam, era cilindrică, capetele având forme conice, iar la capătul superior avea o gură de vizitare. Numai bună, pt nişte copii proşti, să fumeze în ea. Nu conta că ţiţeiul de pe interiorul habei nu era curăţat. Ăsta era un detaliu minor. Cel puţin pt noi.

Ca orice iniţiat din vremea lu’ Ceaşcă, am început cu Carpaţi. Aveam de ales între Carpău sau Mărăşeşti (le-am încercat şi p’astea). Imediat după revoluţie, m-am cizelat câta şi am trecut la BT. Ţin minte şi acuma, reclama cu motorul de viteză şi melodia I\’ve got the power a lu’ Snap. Şi fără voia mea, au mai trecut doi ani şi a venit viaţa de la internatul Lenau. Având piaţa 700 la 2 paşi, am experimentat cam tot ce-am găsit la Dallas şi pe la bişniţari. Printre ele se numără şi:

American Gold – alea cu 25 de ţigări în pachet. Ţin minte că o vreme, tramviele din Timişoara, făceau reclamă la ele.

L&M – nu mi-au plăcut niciodată.

Assos – alea originale, de la Papastratos.

Gauloises Blondes – astea erau spectacol 8) .

West – şi astea mi-au plăcut mult.

Rothmans Royals – alea ce aveau ţigările împărţite în două, în pachet.

Kim – astea erau lungi şi aveau pachetele alea faine 😀 .

More – Alea maro, originale. Erau fenomenale 8) .

Kent – ăla lung şi necartonat.

Bond – Deşi am fumat o perioadă, nu m-au încântat în mod deosebit.

Lucky Strike – Astea au fost bune o perioadă.

Snagov , Coloana, Dacia, Tim, Derby, Red&White, Ronson. Astea erau ţigări de zile negre.

În clasa a 5-a parcă, m-am reprofilat pe „fără” şi vreo doi ani am fumat Bran. Mi-au plăcut enorm ţigările astea. Pe vremea aceea, aveau cel mai bun tutun de pe piaţă (de gustibus non est disputandum :mrgreen: ). O paranteză mai mare aici: Prin liceu, scârbit că toţi îmi cereau ţigări, am cumpărat un pachet de Bran. Cine-mi cerea o ţigară, îi ofeream un Bran. La început, toţi m-au refuzat. După câteva ore de abstinenţă, au încercat Branul meu. După 3 ore, era topit pachetul 😀 . A doua zi: „Mircioc, mai ai Bran?” 😆

Prin clasa a 7-a (prin ’97), am făcut o acţiune in grup cu colegii de clasă. Am mers la un butic de lângă 22, am luat 3 pachete de ţigări (1 Kim şi un More pt gaşcă şi un Monte Carlo pt mine) şi am mers în Crucii să fumăm. Eram cam toţi. Mulţi au pufăit, alţii s-au înecat şi şi-au băgat pula’n ele. Am reuşit să corup vreo 4-5 colegi de clasă să fumeze: Forga, Botiş, Puiu, Hagivreta şi Todor (de ăsta nu’s başca sigur). De ce să mor singur? 😈

Atunci am descoperit eu Monte Carlo, care (cu mici excepţii) mi-a fost alături până în toamna lui 2007. Atunci s-a schimbat ceva la el şi am trecut pe Winston Lights (devenit ulterior blue).

Am uitat oare vre-o marcă? 😕

12 gânduri despre &8222;Ţigările mele&8221;

    • Miştotică zice:

      De Viceroy şi de Winchester chiar am uitat 😳 . Chesterfield, ca multe alte modele de ţigări, a fost „one time deal”. Am cumpărat, nu mi-a plăcut, never again 😀 .

  1. In urma cu ceva timp am inceput si eu sa ma interesez despre posibilitatea de a renunta la fumat cu ajutorul tigarilor electronice. Dupa mai multe nopti petrecute pe forumuri am aflat ca cele mai bune modele sunt DSE901 si 801. Si din acestea doar modelele facute de inventator (Sailebao Tehnology) sunt cele mai fiabile. Eu am cumparat DSE-901 de pe http://www.vapori.ro – si am reusit sa ma las instantaneu de fumat dupa 14 ani. Desi am fost sceptic initial – tigara electronica chiar te poate ajuta sa te lasi de fumat sau sa adopti o alternativa mai sanatoasa.

  2. corina zice:

    hmmm…sunt fumatoare si n cautarea mea de tigari more menthol pe net am dat peste blogul tau.am fumat more pana asta vara cand le au scos italienii de pe piata si acuma sunt debusolata,nu stiu ce sa fumez,nicio tigara nu se compara cu more,sunt trista.

Dă-ţi şi tu cu părerea

