Ca la 13 ani…


Intro: Până la vârsta de 14 ani am stat în Şandra. Stăteam la bloc. Eram o gaşcă de 20 de băieţi, de vârsă apropiată. Diferenţa era de +-2 ani raportat la vârsta mea. Restul erau fie prea mari, fie prea mici. Eu, ca un veritabil pui de drac, eram „profesorul” de năzbâtii al tuturor. Eu 8) i-am introdus cam pe toţi în minunata lume a tutunului. Tot eu 8) am fost cel care le-a arătat că omul are şi el un preaplin când vine vorba de alcool. Îţi trebuie doar un deget bine înfipt în gât, pt a-l activa :mrgreen: . Sunt ferm convins că şi acum îmi mulţumesc băieţii.

Numai ce mă întorceam de la Marghita împreună cu Robi (văru’). Unchiu’ Coni, a fost pt o săptămână, „tutorele” nostru. Vă daţi seama câte năzbâtii am putut face într-o săptămână. Stăteam la hotel singuri toată ziua. Abia pe seară apărea Coni. În curtea hotelului este/era ştrandul. Ca doi copii proşti, n’aveam greţuri p’acolo. Fumam în văzul tuturor, mai lingeam câte o bere, că deh, cine pula mea ne cunoaşte aici? Poate că n-ar fi zis nimeni nimic, dar ceva îi deranja şi pe ei. Aveam 12 ani. Eu, soon to be 13. Printr-un canal de comunicaţii bine pus la punct, a ajuns această veste şi la urechile lui Coni.

Eram în Leau, amândoi cu musca pe căciulă, şi număram kilometrii care treceau pe lângă noi. Ne apropiam de casă. Nu prea ne încânta ideea. În casetofon rula „Pantelimonu’ petrce”.

Dintr-o dată, se vede Şandra. Am început să înghiţim în sec, să ne învârtim prin scaune, să ne plângem unu’ la altu’ de milă 😀 . A doua zi, ne povesteam unu’ la altu’ cum am luat-o pe coajă 😆 .

După câteva zile, hop-ţop se face 31 iulie. Împlineam 13 ani. Mă mâncă’n cur să-i zic la Robi: „Azi dau de băut. Unde mergem să bem?” În 5 minute, aveam tot planul pus la punct. Iau o sticlă de bere (din aia cu gât scurt) goală şi plecăm la Ţucu la magazin. Luăm o sticlă de Caisată şi direcţia la „Coliba 3”. Pe vremea aia aveam multe ascunzişuri unde fumam, numite „colibe”. În aproapiere de cimitr, ne întâlnim cu Gela (pe omu’ ăsta nu l-am mai văzut de vreo 8 ani). Când o văzut sticla, s-a mărit gaşca la 3 persoane.

Ajunsi la colibă, desfacem sticla, şi dă-i bice. Eu luam un gât sănătos, Robi cu Gela numa’şi umezeau buzele. După ce am băut sticla aproape singur, plecăm de acolo spre casă. Lângă colibă, la vreo 200 de metri, erau nişte tigani veniţi din oltenia, ce se ocupau cu cărămizile. Când am ajuns în dreptul lor, m-a ajuns alcoolul din urmă. Am scos briceagul din buzunar (era unealta de care nu mă despărţeam niciodată) şi am început să le tai corturile (erau făcute din folie de nailon). Robi cu Gela alergau după curu’ meu să mă oprească. M-or calmat pt 2 minute. Dup’aia am scos bricheta din buzunar şi am început să fac pe fochistul. Intrigaţi de zarva de afară, ţiganii or ieşit să vadă ce dracu se întâmplă. Era 1 după-masa, vreo 37 de grade şi ca’n filmele cu Benny Hill, 30 de persoane alergau după mine să mă potolească 😆 . Într-un târziu, m-or prins. M-or aşezat frumos la umbră (caisată+soare= nu-i a bună) şi îmi dădeau cafea cu sare să-mi revin. Din când în când, mai scoteam briceagu’ şi trăgeam câte o linie în folie 😆 . După ce mi-au mai dat şi ţiganii nişte rom, am plecat spre casă. Nu oricum, ci cărat în cârcă 😆  8) . Dar nu m-am lăsat eu cu una cu două…mă zvârcoleam ca peştele pe uscat. Eu vroiam „să merg să le dau foc la ţigani”. După cam 1 oră, am ajuns la bloc. Direcţia pat şi somn. La 4 o venit mam’mea de la lucru. Eu deja sforăiam.

Mă trezesc pe la 8 seara, mahmur, dureri de cap, febră, gura uscată şi greaţă. Astea mă încercau pe mine. Arătam ca un zombie 😆 . Nu mai aveam nici o ţigară, Robi era plecat la bunica…Nah drace, ce-i zici la mă-ta acuma, de te întreabă ce-i cu tine? Nui mai ştiu ce-am zis, dar ţuşti la bunica acasă. De mă mirosea mam’mea, beleam belingherul. Chiar nu-mi era dor de altă cafteală. Aveam una recentă pe care încă o mai simţeam. Mi-am jurat atunci că n-o să mai beau niciodată! Ehe-he…când am făcut 14 ani… dar asta-i altă poveste pt altă dată. 😀

Un gând despre &8222;Ca la 13 ani…&8221;

Dă-ţi şi tu cu părerea

