Tupeu sau nesimţire?


Povestea asta începe acu’ o lună. M-am dus până în Tm, să-i duc la T. banii pt biletele de la meciul cu Stuttgart (ăla din deplasare). La întoarcere, în torontal, mă trage un poliţai pe dreapta. Control de rutină. Fiind convins că am uitat dovada acasă, îi spun omului că am permisul suspendat şi dovada nu e la mine. După calculele mele, eram în ultima zi de valabilitate a dovezii. Îi dau asigurarea, chitanţa de la rovinietă şi talonul. Ei bine, în talon se afla şi dovada. Se uită pe ea şi-mi zice:

– Asta-i expirată. Ieri a expirat.

– Nu se poate. Azi e ultima zi, după calculele mele.

– Greşiţi. Azi suntem în 24. Ieri a fost 23.

Scot telefonul şi mă uit. Dap. Avea dreptate. Eram în 24.

– Vă rog să mă urmaţi la maşină. Încuiaţi-vă autoturismul.

Încui şi merg cu el la maşina lor şi direcţia la rutieră. Acolo dau cu subsemnatul, mi se arată un proces verbal pe care iarăşi să-l semnez dacă e corect. Aici am o portiţă de scăpare: în loc de Şimon Mircea Viorel, era trecut Şimon Mircea Vasile. Din ce ştiu eu despre legile din ţara noastră, dacă procesul verbal este completat greşit, devine nul. Mi se cere numărul de telefon, pt a fi sunat de către procuror, pt a mă prezenta la poliţie, să mi se comunice decizia. Îl întreb pe poliţist:

– Oare mă mai lasă să dau din nou de permis? Ăsta ştiu că va fi anulat…

– Totul ţine de procuror. Poate să vă revoce dreptul de a mai deţine permis de conducere, sau poate să vă ierte şi să scăpaţi cu un avertisment. Oricum, veţi fi sunat să veniţi la domnul procuror să vă comunice decizia şi veţi primi şi o decizie oficială prin poştă.

Şi aştept telefonul ăla. Trece ziua respectivă, mai trece una, plec la Stuttgart la meci, revin şi tot aştept… Nu mi-a venit nimic până acum. S-a împlinit sorocu’. Luna de suspendare a permisului a expirat. Mâine, dis de dimineaţă, merg la rutieră să-mi cer permisul înapoi. Din moment ce nu m-a căutat nimeni, mă gândesc că nu mi-a fost anulat permisul.

Am vreo şansă să plec cu permisul în mână de acolo?

6 gânduri despre &8222;Tupeu sau nesimţire?&8221;

  1. Să nu uiti să iei şi dovada cu tine. Îţi trebuie neapărat dacă vrei să ridici permisul. În legatură cu procesul rămâne de văzut.

    Ai primit procesul verbal pe loc? Îl ai la tine?

  2. miştotică zice:

    Dovada mi-a reţinut-o „agentul constatator”. Am doar înştiinţarea că îmi este suspendat pe 30 de zile. Procesul verbal a fost făcut în 3 exemplare. Mie nu mi-au dat nici o copie.

  3. Din păcate e cam trist. Pe spatele dovezii ai nişte rubrici pentru prelungirea perioadei în care ai voie să conduci. Fără dovada în original care să ateste că perioada aia de 15 zile nu a fost prelungită nu o să-ţi poţi ridica permisul aşa uşor.

    Şi ca sfat pe viitor: ai mare grijă de dovadă, şi, când ţi se face proces verbal, ai grijă să primeşti şi tu unul.

    Nu sunt jurist, dar îţi spun ce ştiu din experienţă, săptamâna asta mi-am ridicat şi eu permisul.

    PS: nu ştiu dacă ai semnat că ai luat la cunoştiinţă procesul, dar dacă nu îl semnezi, îţi vine acasă prin poştă, scrisoare recomandată parcă. Dacă nu ajunge la tine în 30 zile se consideră anulat.

  4. miştotică zice:

    Am semnat procesul verbal, doar că e greşit scris. Nu e PV din ăla tipizat cum primeşti în trafic. Pe ăsta s-au chinuit să-l scrie la maşină. De aia mi-au greşit numele şi l-au făcut pe baza unui buletin expirat. Aş fi curios dacă mă pot agăţa de astea, în cazul in care mă freacă ăştia la cap mai tare.

  5. Procesul ăla verbal e posibil să fie uitat. Mă îndoiesc că au făcut ceva cu el. Dacă făceau primeai o înştiinţare acasă, sau orice altceva.

    Problema e cum îţi recuperezi permisul fără dovadă. Asta ar trebui să fie prioritatea ta momentan.

Dă-ţi şi tu cu părerea

